Henüz startup şirket olan Paraşüt, geçtiğimiz yıl rekor büyümeye imza attı. Özellikle KOBİ’lere online ön muhasebe hizmet veren Paraşüt, 2015 yılında yüzde bin 300 büyüdü. Kurucu Ortak Sean Yu uluslararası bir çok fondan yatırım alan Paraşüt’ün Türkiye pazarına odaklandığını belirtiyor.
Selenay Yağcı / Dünya
Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler (KOBİ) için online ön muhasebe uygulaması olarak hizmet veren Paraşüt, geçen yıl yüzde bin 300 büyüdü. Paraşüt, her ay ise yüzde 30 büyüyor. Kurulduğu günden bugüne kadar 70 bin KOBİ’ye temas eden şirket yılsonuna kadar da bu sayının 200 bine çıkacağını ön görüyor. Paraşüt, melek yatırımdan bir adım ileride girişim sermayesi fonu alarak işe başladı. İlk turda 2013 yılında, İstanbul merkezli girişim sermayesi fonu Revo Capital ve Silikon Vadisi merkezli Ribbit Capital’dan 1.6 Milyon TL çekirdek yatırım aldı. İkinci tur yatırımlarını, 2015 yılının Nisan ayında yine Revo ve Ribbit Capital’den toplam 5.2 milyon TL olarak aldı.
Şirket, 2015 yılında hedefi olan 50 bin KOBİ barajını geçti. Buna bağlı olarak da ekibini büyüttü. Bunların yanında e-Fatura ve e-Arşiv fatura entegrasyonunu gerçekleştirerek Paraşüt
kullanıcılarına elektronik fatura hizmetlerini ücretsiz sunmaya başladıklarını söyleyen Kurucu ortak Sean Yu, bunun Türkiye’de bir ilk olduğunu belirtti.
Bankalarla işbirliği konusunda büyük adımlar attıklarını ve o yoldan devam ettiklerini dile getiren Yu, Arena, Penta, Logosoft gibi alanında lider olan firmalarla distribütörlük anlaşmaları imzaladık. Böylece Türkiye’nin büyüyen işletmelerine Türkiye’nin her ilinde erişebiliyoruz. KOBİ’leri her alanda desteklemeyi misyon edindik. 2000’in üzerinde blog abonemizle büyüyen işletmelerin ihtiyaçlarına yönelik içerikler oluşturmaya başladık” diye konuştu. Yu, Webrazzi okurları tarafından 2015 yılının SaaS Girişimi ve TOBB’un desteklediği #startup100 tarafından da Türkiye’nin en sevilen ikinci girişimi seçildiklerini anlattı. Uzun vadede bölgesel olarak alanımızda lider bir oyuncu olmayı hedeflediklerini söyleyen Yu, “Fakat şu an değil, önce Türkiye pazarına odaklanıyoruz. Bu pazardaki hedeflerimizi gerçekleştirdikten, büyüyen ekonominin güçlü bir iş ortağı olduktan sonra bu hedefe ilerleyeceğiz” dedi.
Büyüyen işletmelerin çözüm ortağı olan Paraşüt aslında bir fintek uygulaması olduğunu vurgulayan Yu, “Türkiye’de finans teknolojileri pazarı büyüklüğü konusunda kesin bir veriye sahip değiliz. Statista bize 19.6 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğünden bahsediyor. Özellikle bankaların bu alana ilgisinin artması ile beraber sektör giderek genişliyor. Bir fintek girişimiz ve bunu hizmet olarak yazılım (SaaS) formatında sunuyoruz. Hizmet olarak yazılımın da Türkiye’de özellikle büyük oyuncuların yaklaşımı ile beraber büyümekte olduğunu gözlemliyoruz. Her geçen gün yeni şirketler katılıyor” diye konuştu.
Ayrıca Paraşüt, uygulamada yapılan son güncelleme ile özellikle ürün satan işletmeler için stok giriş/çıkışlarının yönetilebileceği stok takibi hizmeti vermeye başladı. Stok takibi hizmeti, ürün satan işletmelerin stok durumlarını kolayca yönetebilmesini sağlıyor. Paraşüt kullanıcıları, bir yandan proforma fatura oluşturup, bir yandan gelir-giderini yönetirken, ürünlerin stok takibini de Paraşüt’ün uygulamalar altında yer alan stok takibini etkinleştirerek gerçekleştirebilecek.