Yenilikçi çağrı merkezi çözümleri sunan Procat, sosyal sorumluluk projesi olarak, TİDER’in İstanbul Maratonu kapsamında katıldığı “Adım Adım – İyilik Peşinde Koş” hareketine destek oldu. İsraf, yoksulluk ve işsizlik ile mücadele için TİDER’in yanında yer alacak olan kurum, ülke genelinde açılacak olan yeni “Destek Marketler” için kaynak yaratacak.
Kurulduğu 2004 yılından beri yeni teknolojilere yatırım yaparak çağrı merkezi dünyasında “Güvenilir iş ortağınız” mottosuyla hızlı bir yükseliş yakalayan Procat, sosyal sorumluluk projelerine de hız verdi. Firma, 38. Vodafone İstanbul Maratonu’na Temel İhtiyaç Derneği-TİDER ekibi ile beraber iştirak edecek ve “Adım Adım – İyilik Peşinde Koş” projesine destek olacak.
Etkinliğe 35 kişilik bir kadro ile katılacak olan Procat ekibi, 13 Kasım 2016 tarihinde 38. Vodafone İstanbul Maratonu’nda TİDER için koşarak hem spor yapacak, hem de sivil toplum örgütünün Destek Market Projesi için kaynak yaratacak.
İkinci Destek Market İçin Adım Adım
Adım Adım, 2008 yılının Mart ayında yurt dışında ‘charity run’ olarak bilinen kolektif yardımseverlik koşusunu Türkiye’de tanıtmak ve yaygınlaştırmak için kurulan ilk sivil toplum oluşumu. Başta koşu olmak üzere yüzme, bisiklet, dağcılık gibi dayanıklılık gerektiren sporlar aracılığıyla ülkemizin önemli sosyal sorumluluk projelerine maddi kaynak ve tanıtım desteği sağlayan Adım Adım Oluşumu, 2016 itibariyle 13 bin gönüllü koşucu ve 111 bin bağışçı aracılığıyla bünyesinde yer alan STK’lara 14,5 milyon TL kaynak aktarmış durumda.
İstanbul Maratonu’nda, Adım Adım – İyilik Peşinde Koş hareketi içerisinde yer alarak Destek Marketlerin sayısını artıracak yeni kaynaklar yaratmayı hedeflediklerini belirten TİDER Yönetim Kurulu Başkanı H. Serhan Süzer,“Kurucusu olduğum Temel İhtiyaç Derneği’nin yürüttüğü Destek Projesi, üç büyük toplumsal sorunu birbiriyle yapıcı şekilde ilişkilendirerek çözüm üretmeye odaklanmaktadır; israf, yoksulluk ve işsizlik… İsraf edilen tonlarca ürünü ihtiyaç sahipleriyle, bu insanları ise iş olanaklarıyla buluşturan Destek Projesini ülke çapında yaygınlaştırma sorumluluğuyla hareket ediyoruz. Destek Projesi’nin memleket meselesi olduğu kanaatindeyim. Amacımız, Türkiye’nin en önemli sosyal sorunlarına çözüm üretmek. TİDER olarak Destek Marketler yapısıyla dünya literatürüne yeni bir kavram kazandırdık. Bu marketler aracılığıyla ihtiyacı olan vatandaşlarımıza destek olmaya çalışıyoruz. İhtiyaç sahiplerinin gıda, temizlik ürünleri ve kıyafet gibi temel ihtiyaçlarını, standartları yüksek bir süpermarkette alışveriş olanağı sunarak, onları insan onuruna yakışır şekilde karşılamaya özen gösteriyoruz.
İlkini 2015 yılında İstanbul Maltepe’de kurduğumuz ve Maltepe Kaymakamlığı ile iş birliği içinde işlettiğimiz Destek Marketlerin sayısının her sene daha da artması ve bu yapılardan destek alan vatandaşlarımızın yaşam koşullarının iyileştirilmesi bizlerin en büyük motivasyonu. Destek Market ve Destek İK’dan oluşan Destek Projesini Türkiye’nin her yerine konumlandırmak istiyoruz. Bu bağlamda bize destek veren ve yanımızda olan Procat ekibine teşekkür ediyoruz.” diye konuştu.
“Çorbada bizim de tuzumuz olacak”
Şirket olarak ihtiyaç sahiplerine destek veren bir projenin içinde yer alacakları için çok mutlu olduklarını belirten Procat CEO’su Tarkan Ersubaşı, “Procat olarak hizmet verdiğimiz ve gelir sağladığımız topraklara olan borcumuzu bunun gibi yardım projelerine destek olarak ödemeye çalışıyoruz. Bu noktada önceliğimiz ‘balık tutmayı öğreten nitelikle’ projelere destek vermek. Öte yandan bu proje sayesinde bizler de ekip olarak sağlıklı yaşam ve sporun önemine bir kez daha dikkat çekmek istedik. Toplanan bağışlar ile Destek Marketler üzerinden yardım alan vatandaşlarımızın sayısı artacak. Yani bir anlamda içtikleri sıcak çorbada bizim de bir tuzumuz olacak. Bizlerin en büyük motivasyon kaynağı da bu” dedi.