Tatil döneminde ekstra yardım arayan lojistik firmaları, mevsimsel koşuşturmanın ardından online alışveriş sipariş çılgınlığı sona erdiğinde üreticilerine iade edilebilecek geçici paket taşıma robotları kiralıyor. Robot satıcıları, son yıllarda sektörde popülaritesi artan kiralık robotların, talepte beklenen bir artışı desteklemek için herhangi bir zamanda mevcut depo, dağıtım ve sipariş karşılama merkezi robot filolarına eklenebileceğini söylüyor.
Binlerce kiralık robot sahada çalışıyor
Robotlar, diğer otomatik görevlerin yanı sıra, paketleri almak ve sıralamak, yükleme yapmak ve boşaltmak gibi farklı işleri de üstlenebiliyor. Deutsche Post AG’nin bir birimi olan DHL’in Kuzey Amerika tedarik zinciri işinin baş bilgi sorumlusu Sally Miller, şirketin perakende odaklı sitelerinin birçoğuna “çok sayıda” geçici robot yerleştirmeyi planladığını söylüyor. Miller, üreticinin “dalgalanma botları” olarak adlandırdığı Locus Robotics robotlarının siparişleri almak ve yerine getirmek için kullanılacağını belirtiyor. DHL’in yıl sonuna kadar tesislerinde yaklaşık 2.000 robot çalıştırması bekleniyor. Locus Robotics, dünya çapında DHL, Ceva Logistics AG, Boots UK Ltd. ve Geodis SA dahil olmak üzere 90’dan fazla kurumsal müşterisinin en az üçte birinin geçici robotlar sipariş ettiği bilgisini paylaşıyor. Geçen seneye göre kiralık robot kullanımı %25 artmış durumda. Locus İcra Kurulu Başkanı Rick Faulk, “Sahada sözleşmeli 10000’den fazla robotumuz var.” diyor ve robotlara yönelik artan talebi, işçi eksikliği, devam eden tedarik zinciri kesintileri ve COVID-19 salgınının tetiklediği çevrimiçi alışverişteki keskin artışına bağlıyor.