Sağlık sorunları dışında COVID-19 ile yaklaşık 5 aydır ekonomik anlamda ciddi bir hayatta kalma mücadelesi veriyoruz. Farklı sektörlerin yıl içerisinde etkileneceğini tahmin ediyorduk. Şimdi yaz sezonu sonuna yaklaşırken durumlara bir kez daha bakalım.
Özel sağlık kuruluşları
Hastalık nedeniyle özel kliniklerin ziyaretçi sayılarında belirgin bir düşüş yaşandı. İnsanlar acil olmayan konuları ertelediler. Virüsün özellikle sağlık kuruluşlarında yüksek bulaşma riskine sahip olması bu durumu körükledi. Örneğin ABD’de yer alan Westbrook Sağlık Merkezi, haftada bin 300 olan ortalama hasta sayısının 300’ün altına düştüğünü ifade ediyor. Dolayısıyla özel sağlık kuruluşları bir an evvel sundukları hizmeti eve taşımanın yolunu bulmalılar.
Etkinlik ve organizasyonlar
Televizyonda belki halaylı düğünler görüyoruz ancak bunların büyük çoğunluğu açık alanda gerçekleşiyor. Geleneksel anlamda bir mekanla anlaşıp düğün yapmak isteyenler ne yazık ki (haklı olarak) düğünlerini iptal ediyorlar. Dolayısıyla nişan ve doğum günü gibi etkinlikler de rafa kalkıyor. Buna bağlı olarak “catering” firmaları ve diğer hizmet kollarında domino etkisiyle düşüş yaşanıyor.
Müzik sektörü
En sessiz çığlık ne yazık ki müzik sektöründe yaşanıyor. Konser veremeyen sanatçılar ciddi anlamda gelir kaybı yaşıyor. Bazı müzisyenler “online bilet” ile evde konser ya da otomobille açık havada konser gibi kavramlar denese de sanatçıların büyük çoğunluğu sponsor bulamadıkları için çıkmaz içerisinde.
Tabii ki bu üç sektör dışında da ekonomik anlamda yara alan çok fazla alan var. Umarız teknoloji bu yaraları sarmakta bir nebze de olsa insanlığa katkı sunar ve bu zorlu süreç bir an önce atlatılır.