Güney Kore’li teknoloji devi Samsung, müşterilerin kişisel bilgilerini etkileyen bir veri ihlali olduğunu doğruladı. 2 Eylül’de yayınlanan bildiride şirket, ihlali Temmuz ayının sonlarında keşfettiğini ve yetkisiz bir üçüncü tarafın Samsung’un bazı ABD sistemlerinden bilgi aldığını açıkladı. Samsung, Sosyal Güvenlik numaralarının ve kredi kartı numaralarının etkilenmediğini, ancak bazı müşteri bilgilerinin (isim, iletişim ve demografik bilgiler, doğum tarihi ve ürün kayıt bilgileri) alındığını söyledi.
Bildiride güvenliğin öncelikleri olduğunu belirten Samsung, sektör lideri uzmanlarla çalışarak sistemlerin ve müşterilerinin kişisel bilgilerinin güvenliğini daha da artıracağını vurguladı. Ayrıca şirket, kolluk kuvvetleri ile koordinasyon içinde olduğunu da açıkladı. Konuyla ilgili Samsung sözcüsü Chris Langlois ise, “Soruşturma devam ediyor olsa da, gizliliklerinin ne kadar önemli olduğunu anladığımız için müşterilerimizi bu konuda bilgilendirmek için bilgilendirmek istedik.” dedi.
Bu yıl ikinci defa veri ihlali krizi yaşayan şirket, Mart ayında Nvidia, Microsoft ve T-Mobile’a sızan aynı grup olan Lapsus$ hack grubunun, çeşitli teknolojiler için kaynak kodu ve biyometrik kilit açma işlemleri için algoritmalar da dahil olmak üzere yaklaşık 200 gigabayt gizli veri elde ettiğini ve sızdırdığını itiraf etmişti.