14 Ocak tarihinde 2020’nin son çeyreğinin ön açıklamasını paylaşan SAP, beklenenin üzerinde bir performans elde ederek pandemi sürecinde doğru yönetim ve iş anlayışının en somut örneklerinden biri haline geldi.
COVID-19 krizine rağmen SAP’nin dördüncü çeyrekteki performansında gözlemlenebilir bir artış yaşandı. SAP’nin bu başarısının altında, kriz döneminde şirketlerin daha çok tercih ettiği “ihtiyacın kadar öde” modeli bulunuyor.
Kuzey Amerika ve Avrupa başta olmak üzere şirketlerin dijital dönüşüm sürecini bulut ortamında yapma eğiliminde bir artış gözlemlendi. Buna paralel olarak da SAP’nin dijital tedarik zinciri çözümleri öne çıktı. Belirsizlik döneminde müşteri ihtiyaçlarının değişmesi doğrultusunda e-ticaretin yükselişe geçmesi, Business Technology Platform ve Qualtrics gibi çözümleri öne çıkardı. İkilinin başarısına gelişmiş müşteri deneyimi yönetim paketi SuccessFactors eşlik etti.
Yükselen hedefler
SAP CEO’su Christian Klein bu başarı için “Dünyanın önde gelen şirketleri SAP’ye dönerek birer akıllı kuruma dönüşmek istiyor. Biz de bulut üzerindeki çözümlerimizle iş dünyasının kurallarını baştan yazıyoruz. 2020’yi kayıpsız kapatırken yeni ve bütüncül dijital dönüşüm çözümlerimizle içinde bulunduğumuz seneyi ve geleceği hedef yükselterek geçireceğiz.” şeklinde açıklamada bulunuyor.
Sürdürülebilir büyüme
2020’nin dördüncü çeyreğinde bulut geliri yüzde 8, operasyon geliri ise yüzde 26 artan SAP’nin yıl içerisinde, 7 milyar dolarlık nakit akışına ulaşması bekleniyor. Katlanarak artan bu akış için finans grubu başkanı Luka Mucic, “Her açıdan zorlayıcı bir yılı kendi adımıza rekorla kapattık. Tahminlerimizin üzerine çıkan bu verileri elde etmek için maliyet tarafında çabuk aksiyon almamız büyük rol oynadı. Yatırımlarımızı bulut üzerinde yoğunlaştırarak bu büyümenin sürdürülebilir olmasını sağlamak işimizi daha da öngörülebilir hale getirecek.” açıklamasında bulunuyor.