AB Komisyonu; Google, Twitter, Microsoft ve TikTok gibi büyük teknoloji şirketlerinin platformlarındaki yalan haberlerle ve dezenformasyonla nasıl mücadele edildiğine yönelik raporları sundu. Bu raporlara göre AB, Twitter’ın dezenformasyonla mücadelesini yetersiz buluyor.
Yayınlanan raporlarda; platformların dezenformasyona sebep olanların reklam gelirinin ne kadarının engellendiği, kabul edilen ya da ret yiyen siyasi reklamların sayısı gibi önemli bilgiler yer alıyor. Uygulama kodunu kabul eden sosyal medya platformlarının buna yönelik raporlarını zamanında sundukları belirtilen bir açıklamada ise Twitter’ın raporunda yeterli verinin yer almadığı ve bu sebeple de mücadelenin yetersiz olduğu belirlendi.
Aslında Twitter ile ilgili ciddi bir hayal kırıklığı yaşadıklarını söyleyen AB yetkilileri, kurallardan kaynaklı sorumluluklara ciddi bir bağlılık gösterdiğini de belirtiyor. Bunların yanı sıra bütün bu platformların dezenformasyona karşı mücadele kurallarına yönelik ilk uygulama raporlarının yayımlanmasının önemine de dikkat çekmek gerekiyor. Araştırmacıların verilere erişimini sağlama konusunda daha fazla çalışma yapılması gerekiyor. Ancak bu şekilde platform, zaman içerisinde kendisini geliştirebilir ve dezenformasyona karşı dirayet gösterebilir.
Son olarak şunu da eklemek gerekiyor: Bilgi kalitesi söz konusu olduğunda sadece çevrimiçi platformlara güvenilemeyeceği ortaya çıkıyor. Ayrıca bilgilerin bağımsız bir şekilde doğrulanabilmesi gerekiyor. Hatta bütün platformların da şeffaflığa fazlasıyla önem vermesi lazım. Eğer tüm bunlara dikkat edilirse, bir sonraki raporlama sürecinde Twitter başta olmak üzere bütün platformlar da rahatlıkla çalışmalarını yapabilecek ve dezenformasyon savaşında başarılı olacak.