Spor salonları ve spor antrenörlerinin öncülük ettiği yeni uygulama ile online satılan spor gıdaları artık spor salonları üzerinden hedef kitlesine ulaşacak. Hardline Nutrition’ın geliştirdiği bu uygulama spor salonu sahiplerini ve antrenörleri e-ticaret pazarına dâhil ediyor.
Online alışverişi aktif kullanmayan müşterilerinin e-ticaretin olanaklarından yararlanmaları için yeni bir uygulama geliştirdiklerini belirten Hardline Nutrition Genel Müdürü Kemal Taşhan spor salonu işletmecileri ve antrenörleri üzerinden alış veriş yapan sporcuların e-ticaret için yeni bir pazar oluşturduğunu söyledi. E-ticareti kullananların, kullanmayanlara satışlar gerçekleştirmesi suretiyle e-ticaret pazarının kuşatıcı bir şekilde büyüdüğüne dikkat çeken Taşhan, Türkiye’de internetten yapılan kartlı ödeme hacminin yıllık 35 milyar TL’yi geçtiğini ifade etti.
E-ticaretin çok doğurgan ve yeni iş modellerinin önünü açan bir yapısı olduğunu belirten Taşhan e-ticaret platformlarından ürün alıp satış yapmanın çok avantajlı bir iş modeli haline geldiğini belirterek şunları söyledi: “Türkiye’de 57 milyon kredi kartının sadece 19 milyonu online alışverişlerde kullanılıyor. Ancak buna karşın e-ticaretten alışveriş yapanların, yapmayan kesime yönelik gerçekleştirdiği satışları göz ardı etmemek gerek. İnternet üzerinden sipariş verip, müşterilerine satış yaparak, müşterilerini de dolaylı olarak e-ticaret müşterisi haline getiriyor”
E-ticaret pazarı yılda yüzde 15 büyüyor
Geliştirdikleri yeni uygulama ile spor salonlarının bir online alışveriş müşterisi olarak spor gıdası siparişi verdiklerini ve spor salonları aracılığı ile son tüketiciye ulaştırdıklarını belirten Hardline Nutrition Genel Müdürü Kemal Taşhan şöyle konuştu: “2008’den itibaren yılda yaklaşık %30 büyüyen e-ticaret pazarı 2013’den itibaren hızlı büyümesini yüzde 15 ile sürdürüyor. 2017’ye kadar yıllık ortalama büyümenin yüzde 15 ile devam edeceği öngörülüyor. Türkiye online alışveriş pazarına baktığımızda e-ticaretin kuşatıcı bir etkiye sahip olduğunu görüyoruz. Firmadan firmaya (B2B), firmadan tüketiciye (B2C), ve tüketiciden tüketiciye (C2C) olan satışların hacmi, satın alma alışkanlıklarının değişmesine paralel olarak artıyor. Bizim geliştirdiğimiz ve benzeri uygulamaların ortak özelliği, e-ticaret kullanıcısı olmayanların da dolaylı olarak e-ticaret kullanıcısı haline gelmesi. Geliştirdiğimiz uygulama ile spor salonlarındaki tüm sporcular potansiyel online alışveriş müşterisi konumuna geldi. Kendileri ya da antrenörleri aracılığı ile e-ticaretin cazip avantajlarından yararlanmaları artık mümkün”
Spor salonlarının gelişmesini sağlayacak
Yeni uygulama ile spor salonların ek gelir elde ettiklerinin altını çizen Taşhan şunları söyledi: “Açıkçası spor gıdası sektöründeki online iş modeli hem sporculara hem de spor salonlarının avantajına oldu. 12 yıldır sektörde hizmet veren bir kurum olarak bu modelin salonlarımızın ihtiyaçlarına bir çözüm olmakla birlikte önemli maddi kazanımları beraberinde getireceğini söyleyebilirim. Ayrıca eskiden spor gıdası ürünlerini stokta bekletmeleri gerekirken salonlarımız artık e-ticaret imkânları sayesinde stok maliyetlerini düşürmüş oldular. Bir diğer avantaj olarak da şunu vurgulamak mümkün: Edirne’den Hakkari’ye, Hatay’dan Sinop’a kadar Türkiye’nin her bölgesindeki spor salonları ve antrenörler, bayilerin kendilerine ulaşılmasını beklemeden hem diledikleri ürüne direk olarak üreticiden kolayca sahip olabiliyor hem de üreticinin çeşitli kampanyalarla kendilerine sunduğu olanaklardan anında haberdar olabiliyorlar”