Hali hazırda 355 milyon kullanıcısı bulunan Spotify radikal bir kararla temasında güncellemeye gitti. Aslında radikal dememizin sebebi uzun süredir neredeyse temasında hiçbir değişiklik yapmıyordu. Yapılan değişiklik de sadece masaüstü-web üzerindeki sürümler için geçerli olacak.
Spotify’ın en popüler müzik uygulamasın olmasının en büyük sebeplerinden biri heralde çok geniş bir kitaplığının olmasının yanında kullanım kolaylığı. Bu kullanım kolaylığını sağlayan en büyük etmen de kuşkusuz tasarımının sade ve kullanışlı bir yapıda olması. Ancak her geçen gün farklı kategorilerde dinletilerin eklenmesi yani söyleşi, podcast, gösterilerin eklenmesi uygulamanın mecburen temasını değiştirme zorunluluğu hissetirdi. Bunu özellikle masaüstü yani web tasarımında mecburi bıraktığını söyleyebiliriz. Peki yeni tasarımda neler değişiyor?
Uygulama üyeliği bulunan kullanıcılar için çok daha çeşitli ve kapsamlı bir erişim sağlıyor. Bu arada uygulamanın 160 milyon premium 200 milyon ücretsiz kullanıcının bulunduğunu hatırlatalım. Uygulama dağınık olan menü ve seçenekleri farklı sayfalara dağıttı. Beğenilen Şarkılar, Haftalık Keşif, Günlük Miks ve Yeni Müzik Radarı gibi sayfalar ise Kitaplık sekmesine taşındı.
Yine aynı pencereye müzikleri filtreleyerek arama özelliği geldi. Kullanıcıların önemli bir çoğunluğu mobil uygulamada sadece çalma listeleri ile işlem yaparken masaüstünde daha çok düzenleme, ekleme, arama gibi özellikleri kullanıyor. Ayrıca podcastler, sesli kitaplar, söyleşi gibi kategorilerin de çoğalması ile beraber bu düzenlemenin gerekli olduğu düşünüldü.