ABD merkezli telekomünikasyon şirketi T-Mobile, bu yılın ikinci veri ihlalini açıkladı. Şirketin açıklamasına göre, saldırganın eriştiği veriler arasında müşterilerin isimleri, adresleri, telefon numaraları, e-posta adresleri ve hesap bilgileri yer alıyor.
Yaşanan veri ihlalinde, 54 milyon müşterinin PIN kodu, 31 milyon müşterinin ismi, adresleri ve doğum tarihleri ele geçirildi. Bunun yanı sıra, 7 milyon müşterinin sosyal güvenlik numaraları da çalındı. T-Mobile, ihlalden etkilenen müşterilere bilgilendirme e-postaları göndererek, kredi takibi ve kimlik hırsızlığı koruması gibi önlemler almalarını tavsiye etti.
Bunlara ek olarak T-Mobile bu saldırının, Temmuz 2022’de açıklanan veri ihlalinden ayrı bir olay olduğunu söylüyor. Şirket ayrıca, bu son ihlalde de bir dış kaynaklı saldırı olduğunu ve soruşturmanın devam ettiğini belirtiyor.
Firma, müşterilerine yönelik bu son veri ihlali sonrasında, şirketin veri güvenliği konusunda yeniden yapılanma sürecine girdiği ve müşterilerinin güvenliği için çalışmalarının devam ettiğini ifade ediyor. T-Mobile’ın bu son veri ihlali, şirketlerin veri güvenliği konusunda güvenlik uygulamalarını sürekli olarak yenilemeleri gerektiğini hatırlatıyor.