Tablet pazarı, son dört çeyrekteki yıllık düşüşlerin ardından Q1 2024’te nihayet bir büyüme gösterdi. Canalys verilerine göre, dünya genelinde tablet sevkiyatları, 2024’ün ilk çeyreğinde %1 oranında artarak 33.7 milyon üniteye ulaştı. Bu büyüme, tüketici harcamalarındaki canlanma ve küresel ekonominin istikrar kazanmasına bağlı olarak gerçekleşti.
Canalys Araştırma Müdürü Himani Mukka, “Tablet endüstrisi 2024’e olumlu bir başlangıç yaptı ve geri kalan yıl, zorlu bir 2023’ün ardından daha fazla rahatlama getirecek” dedi. “Tüketicilerin tabletler için uzun süreli temkinli harcamalarına rağmen, üreticiler hırslı kalmıştır. Yeni pazar oyuncuları kategoriye yatırım yapmaya devam ederken, geleneksel ağırlıklı oyuncular müşterileri heyecanlandırmak ve yeni kullanım alanları oluşturmak için yenilikler sunuyor.”
Özellikle dikkat çeken noktalardan biri, Apple’ın iPad Pro’larında OLED ekranları kullanmaya başlamasıdır. Bu, önde gelen üreticilerin tablet portföylerinde tercih edilen bir ekran teknolojisi olarak önemli bir kilometre taşıdır. Ayrıca, 2024, yeni tablet form faktörleri ve işlevselliğinin yükselişini getirecek. Üreticiler, hem katlanabilir tasarımlara hem de gözlük gerektirmeyen 3D içerik görüntülemeye odaklanıyor.
Tablet pazarı, yavaş bir toparlanma eğrisiyle pandemi öncesi seviyelerin üzerinde istikrar kazanmaya devam ediyor. Geçen yıl ertelenen ticari ve hükümet dağıtımlarının gerçekleşmesi ve kullanılmayan pazarlarda 5G altyapısının hızla genişlemesi, tabletler için yenileme talebini destekleyecektir.
Apple, Q1 2024’te 12.0 milyon iPad ile dünya genelinde tablet pazarının başını çekti ve %36 pazar payına sahip oldu. Samsung, %1’lik mütevazı bir büyüme ile 6.8 milyon ünite ile ikinci sırayı aldı. Huawei, Çin ve Asya Pasifik bölgesindeki talep sayesinde %70’lik güçlü yıllık büyüme ile üçüncü sırayı korudu ve 2.7 milyon ünite sevk etti. Lenovo ve Amazon, sırasıyla dördüncü ve beşinci sırayı alarak her ikisi de 2 milyonun üzerinde tablet sevk etti.
Bir Yorum