Yeniden canlanmanın nedenlerini online dersler, sanal toplantılar ve uzaktan çalışma olarak sıralayabiliriz. Bu nedenlerin ortaya çıkması ile geçtiğimiz seneden beri tablet pazarı büyüyor.
Pazar araştırması şirketi Counterpoint, küresel tablet pazarının 2020’de yıllık bazda %19’luk önemli bir büyüme kaydettiğini ortaya koydu. Büyük ekranlı mobil cihazlara olan talebin hem uzaktan çalışma hem de çevrimiçi olma ihtiyacının bir sonucu olarak yukarı doğru bir artış kaydettiğini gördü. Kısıtlamalar hafifletilse bile, tabletlere olan talep yakında düşecek gibi görünmüyor. Counterpoint ayrıca endüstrinin 2020 yılının 4. çeyreğinde beş yılın en yüksek seviyesine ulaştıktan sonra 2021 yılının ilk çeyreğinde yıllık bazda %53 gibi şaşırtıcı bir şekilde büyüdüğünü bildiriyor. Ancak, sevkiyatlar çeyrek bazında %22 düştü, ancak bunun nedeni ilk çeyrek sezon dışı bir dönem olarak nitelendirilmesi.
Tablet işini yıllardır sürdüren Samsung ve Apple, artan talebin ardından 2020’de pazar paylarını genişleterek bu dönemde en büyük büyümeyi kaydeden firmalar oldu. Çoğu OEM tablet pazarını kapattığı veya küçülttüğü için bu büyüme ikili için daha da kolaylaştı. Örneğin Xiaomi, Mi Pad 4’ün piyasaya sürüldüğü 2018’den beri yeni bir model piyasaya sürmedi. Şimdiye kadar pazarda önemli bir paya sahip olan Huawei’nin durumu, Apple ve Samsung’a da bir miktar daha pazar payı hediye etti diyebiliriz.
Rapor ayrıca Apple’ın iPad gönderilerinin 2020’de dünya çapında 2019’a kıyasla %33 artarak onu pazar lideri yaptığını gösteriyor. ABD şirketi ayrıca 2021 yılının ilk çeyreğinde pazar payında %37’ye bir artış gördü. Cupertino merkezli şirket, küresel olarak tüm büyük bölgelerde etkileyici bir performans kaydetti ancak Japonya’nınki tüm zamanların en yüksek seviyesinde seyrediyor.