Hareket takip cihazları pazardaki konumunu korumaya devam edebilecek mi? Tüketiciler sezgisel tabanlı ve hareket verilerinin toplandığı cihazları tercih etmeye devam edecek mi? Giyilebilir teknoloji cihazlarıyla toplanan verilerin güvenliği yeterli mi? Giyilebilir teknoloji uzmanları tüm bu sorulara verdikleri cevaplarla 2016 yılında yaşanabileceklere dair öngörülerini ortaya koyuyor.
2015 yılında giyilebilir teknoloji dönüşümünde adından fazlaca söz ettiren Apple Watch; 2016 yılında piyasaya sürülmesi beklenen Apple Watch’ın 2. Nesli ile gündemdeki yerini koruması muhtemel görünüyor. Geliştirilen ve piyasaya sürülen yeni cihazlara rağmen tıpkı Apple Watch’da olduğu gibi Fitbit’in popülaritesini koruyacağını söylemek mümkün. Giyilebilir teknoloji gündemi, giyilebilir teknolojilerin popülaritesi ve üreticilerin girişimleri gibi konularda fikir belirtebilmek mümkün olmasına karşın hareket takip, sağlık ve fitnes cihazlarının geleceğine dair pek çok detay hala belirsizliğini koruyor.
Uzman analistlere, giyilebilir teknoloji cihazı üreticilerine ve ilgili alanlardaki uzmanlara giyilebilir teknolojilerle ilgili 2016 yılına dair beklentilerini sorduk. İşte size analistlerin, üreticilerin ve uzmanların görüşleri doğrultusunda 2016 yılında giyilebilir teknolojiler pazarında neler olabileceği konusundaki görüşleri.
- Giyilebilir teknoloji cihazlarının popülaritesi artmaya devam edecek
eMarketer verilerine göre 2015 yılında ABD’de 18 yaş ve üzerinde 39.5 milyondan fazla genç aralarında akıllı saat ve fitnes takip cihazlarının yer aldığı giyilebilir teknoloji cihazlarını kullandı. Araştırma şirketi eMarketer’a göre giyilebilir teknoloji cihazlarının kullanımı bir önceki yıla göre yüzde 57.7 oranında artış gösterirken; bu oranın 2016 yılında artmaya devam ederek 2018 yılında 81.7 milyona ulaşacağı tahmin ediliyor.
- Akıllı saatler özel hareket takip cihazlarının kullanımını sonlandırmayacak
Aralık ayında The Wall Street Journal gazetesinde yer alan makaleye göre pek çok endüstri izleyicisi tarafından Apple Watch’ın fitnes bant sektörünü ortadan kaldıracağına yönelik gelişmeler beklenilenin aksine gerçekleşmedi.
IDC verilerine göre geride kalan iki çeyrek içerisinde Apple tarafından 7.5 milyon Watch satılırken, aynı zaman diliminde Fitbit 9.2 milyon fitnes takip cihazı satmayı başardı. Fitbit tarafından gerçekleştirilen bu satış 2014 yılının aynı dönemde satılan cihaz sayısının iki katına karşılık geliyor.
IDC giyilebilir teknolojiler ve mobil telefonlar araştırma departmanı yöneticilerinden Ramon Llamas, pek çok kişinin çok fonksiyonlu cihazların tek işlevi yerine getirebilen spesifik cihazları ortadan kaldıracağına yönelik düşünceye sahip olduğuna dikkat çekerek, kendisinin böyle bir gelişmenin ne 2016 yılında ne de sonrasında yaşanacağını düşünmediğini belirtiyor. Llamas’a göre her iki kategorideki ürünlerin aynı anda varlığını sürdürebilmesi mümkün.
Tüketicilerin ortalama olarak 100 ile 200 dolar arasında etiketli, göreceli olarak uygun fiyata sahip hareket takip cihazlarını daha çok tercih ettiğini belirten Llamas; buna karşın genellikle 300 dolar ve üzerinde fiyatı olan akıllı saatlerin henüz fiyatının karşılığını vermediği düşüncesinin yaygın olduğunu vurguluyor. Llamas, kullanıcıların akıllı saat almadan önce akıllı telefonumda yapamadığım neyi akıllı saatimde yapabilirim sorusunu kendilerine sorduğunu dile getiriyor.
- Fitbit hareket takibi cihazlarının bir numarası olmaya devam edecek
NPD Group tarafından yayınlanan 2015 Tüketici ve Giyilebilir Teknoloji Raporuna göre Fitbit hareket takip cihazları markaları arasındaki liderliğini korumaya devam edecek. Yayınlanan raporda Fitbit sahibi olma oranının 2015 yılının Şubat ile Ekim ayları arasında yüzde 13 oranında artış göstermiş olması bu bilgiyi doğrulayan detaylar içerisinde yer alıyor. Raporda yer alan bilgilere göre kullanıcılar tarafından tanınırlık Fitbit’in tek hareket takip cihazı markası olmasında özellik ve görünüm konusundaki detaylar önce gelen en önemli etken olarak ön plana çıkıyor.