- Fitbit için rekabet daha çetin bir hale gelecek
IDC tahminlerine göre Çin merkezli Xiamo, hareket takip cihazı satışlarının yüzde 97’sini kurulduğu ülkede yani Çin’de gerçekleştiriliyor. Xiaomi’nin Mi Band cihazı 15 dolarlık fiyatı ile kullanıcılar için cazip bir seçenek olarak ön plana çıkması ve benzer şekilde 60 dolarlık fiyatıyla Fitbit’ten daha uygun fiyata satılan Zip’in başarılı olması halinde, her iki markanın küresel anlamda Fitbit’e önemli birer rakip olabileceklerini söylemek mümkün.
Navigasyon cihazlarıyla bilinen Garmin ise Fitbit’e potansiyel rakip olabilecek alternatif üreticiler arasında yer alıyor. IDC’ye göre koşu, golf, yüzme, tırmanma ve su sporlarına yönelik giyilebilir teknolojiler geliştirilmesi Garmin’in daha sağlam bir şirket olmasını sağlayacak gelişmeler olarak dikkat çekiyor. Detaylı ve geniş ürün portföyünün yanında farklı fiyat seçenekleri Garmin’in değişik segmentlerde iyi konumlanmasını sağlıyor. Garmin, tüm bu detaylar doğrultusunda bant ve saatler üzerine çalıştığı Vivo markasıyla fitnes takip kategorisinde ürünler piyasaya sunuyor.
Garmin şu anda atletler tarafından tercih edilen popüler bir marka olma niteliği taşıyor. 2015 yılının Kasım ayında Piper Jaffray tarafından yapılan ve ABD’de 221 atletin katıldığı anket sonuçlarına göre atletlerin yüzde 91’i koşarken saat takmayı ve marka olarak yüzde 70’inin Garmin’i tercih ettiğini ortaya koyuyor. Aynı anket sonuçlarına göre fitnes bantlarını kullanan kullanıcıların yüzde 73’ünün Fitbit’i tercih ediyor olması ise önemli bir detay.
Fitbit CEO’su James Park, kısa süre önce Time ile yaptığı röportajda şirketin gelecekteki ürün çizgisiyle ilgili bazı detaylar verdi.
Park, verdiği röportajda şirket olarak hiç şüphesiz kullanıcıların gündelik hareketlerini daha doğru şekilde ölçmenin ötesinde yeni ölçütler sunacak cihazlar piyasaya süreceklerini dile getiriyor. Piyasaya sürülecek cihazlarla ilgili detaylar vermekten kaçınan Park, yakın gelecekte kullanıcıların tansiyon, stres veya atletik performanslarıyla ilgili daha fazla veriyi ölçmek isteyeceğine dikkat çekerek piyasaya sürecekleri cihazlarda bu özellikleri sağlamaya odaklanacaklarını belirtiyor.
Fitbit olarak daha önceleri Tory Burch ile olduğu gibi moda markalarıyla iş birlikleri kurmayı planladıklarını Time’a söyleyen Park, gelecekteki daha gelişmiş Fitbit cihazlarında üçüncü parti geliştiricilere kendi yazılımlarıyla entegrasyon sağlama imkanı sunacaklarını şu sözlerle ifade ediyor: “Üçüncü parti geliştiricilere her daim kullanıcıların bileğinde olan bir cihazı kullanabilme imkanını sunacağız.”
Bir Fitbit temsilcisi şirket olarak sağlık ve spor konusunda hareket düzeyi, uyku, beslenme gibi kritik detayları göz önünde bulundurduklarını ve tüm dünyayı etkileyen kronik hastalıklarda (diyabet, kalp krizi, obezite, vb.) kullanıcıları daha iyi noktalara taşıyacak konuların öncelikleri arasında olduğunu belirtiyor.
- Giyilebilir teknoloji uygulamaları daha gelişmiş ve daha pahalı duruma gelecek
Hareket takip cihazları üreten şirketler tarafından sunulan ve üçüncü parti yazılımlarla çalışma gibi yeni özellikler sağlayacak olan uygulamalar önümüzdeki süreçte daha gelişmiş hale gelerek diyet ve farklı fitnes kategorilerine uyumlu hale gelecek. NPD Group bağlantılı bilgi toplama teknolojileri direktörü Weston Henderek, uygulamaların hareket takip cihazlarındaki sensörlerin sağlayacağı avantajı kullanacağını ve kullanıcıların bulut tabanlı olarak verilerini depolamasının nasıl daha sağlıklı olabileceklerine dair ipuçları veren bir altyapının oluşacağını dile getiriyor.
Ancak hareket takip cihazlarındaki fiyatlarda 2016 yılında yaşanacak kıyasıya rekabet nedeniyle üreticiler için kar etmenin daha zor olacağını vurgulayan Henderek, karlılıktaki düşüşe dengeleyebilecek etkenlerden birisinin ayrıcalıklı servis veya veri imkanı sunan aylık üyelik ücretli servisler olabileceğini söylüyor. Şu anda Fitbit tarafından sunulan yıllık 50 dolar ücretle daha detaylı uyku raporlarının, fitnes programlarının servise benzer nitelikteki servisler bazı üreticiler tarafından sunuluyor.
- Korsanlar giyilebilir teknoloji cihazlarını hedef alacak
Intel Security Group sanal güvenlik ve gizlilik direktörü Bruce Snell, giyilebilir teknolojilerin daha popüler hale gelmesiyle korsanların giyilebilir teknoloji cihazlarını daha fazla hedef alacağını belirtiyor. Giyilebilir teknoloji cihazlarının tipik olarak çok miktarda basit veriyi topladığını ve mobil uygulamalarda verilerin işlendiğini dile getiren Snell, cihazlardan telefonlara veri aktarımı için yaygın olarak net bir şekilde ortaya koyulmuş güvenlik açıkları bulunan, her sürümle birlikte daha fazla güvenlik açığın meydana gelmesi muhtemel olan Bluetooth LE teknolojisinin kullanıldığını söylüyor. Snell, yetersiz şekilde yazılmış giyilebilir teknoloji cihazı kodlarının akıllı telefonlarda arka kapılar oluşturabileceğinin altını çiziyor.
Snell, giyilebilir teknolojiler pazarındaki önemli cihazlarla ilgili güvenlik ihlallerinin önümüzdeki 12 ile 18 aylık süreçte hedef odaklı kimlik avı şeklinde gerçekleşebileceğini düşünüyor. Fitnes takip cihazına bağlı olan koşu uygulamasından edinilen konum bilgilerinin hedef odaklı kimlik avı saldırılarında kullanılması söz konusu olabilir. Bu sayede okumanızın daha mümkün olduğu e-postalar oluşturulabilmesi ve ilginizi çeken bir içerik üzerinden güvenlik ihlalinin kurbanı olmanız ihtimaller arasında yer alıyor.
ISACA tarafından yapılan IT Risk/Ödül Barometre çalışması, IT profesyonellerinin dörtte üçü korsanların organizasyonlardaki nesnelerin interneti teknolojisine sahip cihazları hedef aldığına inandığını ortaya koyuyor. ISACA’nın uluslararası başkanı ve Intralot’un bilgi güvenliği grup direktörü Christos Dimitriadis, özellikle nesnelerin interneti cihazlarının veri fidyeciliği (ransomware) saldırıları planlayan korsanlar için ideal bir hedef olduğunu belirtiyor.
Citrix baş güvenlik stratejisti Kurt Roemer, 2016 yılında şirketlerin “giyilebilir teknoloji cihazlarına erişim düzeylerini yönetebilecek ağ politikaları belirlemesi gerektiğini” söylüyor. Bu konuda çalışanların sağlık verilerini daha iyi takip etme gibi nedenlerden dolayı birden fazla giyilebilir teknoloji cihazı kullanacağını belirten Roemer, cihazların sürekli olarak veri gönderdiği sektörlerde korsanlar tarafından gerçekleştirilebilecek saldırıların önlenmesi için kritik verilerin şifrelenmesi ve doğrulama protokolleri oluşturulması gerektiğini ifade ediyor.
- Atletler “akıllı giyim” konusuna yönelecek
Juniper Research tarafından yapılan çalışmalar 2015 yılında 3.3 milyar dolar kazandıran giyilebilir teknoloji pazarının 2020 yılında 10 milyar dolardan fazla satış hacminin olduğu bir pazar haline geleceğine dair ipuçları veriyor. Araştırma verilerine göre satışların üç katına çıkması profesyonel spor takımları tarafından kullanılan yüzlerce hatta binlerce giyim cihazları ve bileklik olarak satışa sunulan takip cihazları ile sağlanıyor olacak.
Şu anda hali hazırda antrenmanlarda performans takibi için kullanılan akıllı kıyafetler müsabakaların önemli birer parçası haline geleceğine dikkat çeken Juniper, NFL’nin Microsoft ve Zebra Technologies ile verinin görselleştirilmesi ve fanatiklerin her oyunu kavrayabilmesi konularına yönelik yeni yöntemler üzerine çalışmalar yapmasının bunun önemli bir işareti olduğunu belirtiyor.
Ortalama kullanıcılar için akılı giyimin değeri henüz yeterince belirgin olmamasına dikkat çeken Henderek, akıllı giyim teknolojilerini kullanmanın yeni bir eğilim olmanın ötesinde profesyonel olarak yapılan spor branşlarında sporculara ait antrenman verilerinin daha iyi bir şekilde incelenmesi, antrenman programlarının belirlenmesi ve sakatlıklardan kaçınılması bakımından önem arz ediyor.
Farklı markaların akıllı giyim teknolojisinin yer aldığı farklı spor ürünleri seçenekleri bulunuyor. Ralph Lauren tarafından yaklaşık olarak 300 dolarlık etiket fiyatıyla satışa sunulan PoloTech tişört tüketicilere sunulan “akıllı giyim” ürünleri arasında yer alıyor. PoloTech tişört nabız, nefes alma derinliği, denge ve diğer biyometrik ölçümleri yaparak Bluetooth özellikli siyah kutu üzerinden iPhone veya Apple Watch uygulamasına veri transferi gerçekleştirebilen bir akıllı giyim ürünü olma özelliği taşıyor.