Koronavirüs pandemisi, dünya çapında yüzlerce çalışanı evden çalışmaya zorladı. Ülkelerin karantina kısıtlamalarına rağmen küçük teknoloji firmaları ofise geri dönmek için acele etmiyorlar. Çalışmalarının çoğu internet üzerinden gerçekleştiğinden ve çevrimiçi işbirliği araçlarının yardımıyla, evden çalışmanın genellikle verimlilikleri üzerinde olumsuz bir etkisi olmadığına inanıyorlar. Bazıları aşamalı olarak ofislere geri dönerken, diğerleri uzaktan çalışmaya alışıyor ve bu modeli yeni normal olarak kabul ediyor.
Peki teknoloji girişimcileri “yeni normal” ile nasıl başa çıkıyor?
Yavaş ve istikrarlı olmak
Start-up’ların önceliği çalışan güvenliği olduğundan şu anda, ekiplerinin hafta içi belirli günlerde yüz yüze işbirliği yapmak üzere sınırlı ve dönüşümlü bir program sürdürüyor. Bu noktada işletmeler, operasyonların her yönünü yeniden düşünmeli ve birden fazla segmentte kalıcı değişimleri ele almalıdır.
Girişimciler bir taraftan da mevcut durumla başa çıkmak adına müşteri çalışmalarının etkilenmemesi için süreçleri kolaylaştırıyor. Müşteri danışmanlığı söz konusu olduğunda yaratıcılıklarında bir düşüş olmaması için raporlama ve beyin fırtınası için yeni protokoller geliştiriyorlar. Bu fırsatı, ekipleri her zaman meşgul, enerjik ve motive etmek için yeni eğitim modülleri geliştirerek kullanıyorlar.
Çalışanları teşvik etmek
Teknoloji şirketleri de uzak yerlerden çalışırken çalışanlarının sağlığını ve refahını artırmada önemli bir rol oynuyor. Girişimciler tüm çalışanlarla bağlantıda kalmak için daha küçük ve şirket düzeyinde gruplar halinde Zoom veya Hangout görüşmeleri yapıyor. Diğer taraftan çalışanların karantinadan bu yana evden çalışırken motivasyon seviyelerini yüksek tutmak için şirket WhatsApp gruplarında fitness paylaşımları yapıyorlar, aynı zamanda oyunlar da oynuyorlar. Çalışma ortamındaki toplam değişimi göz önünde bulundurarak, enerji seviyesini artırmak ve pozitifliği korumak için yoga, kendini motive etme gibi çeşitli portföylerde düzenli oturumlar gerçekleştiriyorlar.