COVID-19’un küresel yayılımı, iş dünyası üzerinde akla gelmeyecek sonuçlar doğurdu. İşgücü evden işe aktarıldı ve birçok işletme, operasyonlarını çevrimiçi olarak değiştirmek için uğraşıyor.
Koronavirüsten önce bile hızın organize edilmesi bugünün tüketici pazarında oldukça önemliydi. Yeni teknolojiler, trendler ve alışveriş yolları ile manzara hızla değişiyordu. Fakat değişiklikler artık ışık hızında: Tüketici davranışı hızla değişti, hükümet politikaları krize karşı olarak sürekli değişiyor ve işin anlamı da bir dönüşüm geçiriyor. Ancak bu süreçte hız için organize olmak bir fırsat olabilir.
Pazar hızına ihtiyacımız var
İşletmeler, birçok yeni şirketin ve statükoya meydan okuyan kuruluşların hızlı bir şekilde öğrenme fırsatına sahiptir. Teknolojik değişimin hızlanması yaratıcı bir güç ve muazzam fırsatlar sunuyor. Örneğin, fiziksel bankaların hızlı bir şekilde pazara girmeleri gerekiyor çünkü yeni hizmet tekliflerini çok hızlı bir şekilde inşa edebilen ve sunabilen neo bankalarla, yalın teknoloji ve duyarlı müşteri hizmetleriyle rekabet ediyorlar. Rekabet etmek için işletmelerin uyum sağlaması gerekiyor ve mevcut iklim bunu yapmanın tam zamanı.
COVID-19 sürecinde verilere ve bilgilere hızlı bir şekilde erişebilme değeri de tanınıyor. Teknolojiye olan talepler daha da yükseliyor ve bu sistemlerin katlanarak daha hızlı çalışması gerekiyor.
Değişken bir dünyada çevik olabilmek için hıza ihtiyacımız var
Bu salgın yaşamlarımızı etkilemeye devam ettikçe, süregelen dalgalanma ve muhtemelen uzun süren bir gerileme ile karşı karşıya kaldığımız için tüketici ihtiyaçları gelişmeye devam edecek. İşletmelerin bu gelişen ihtiyaçları desteklemek için hızlı hareket etmeleri ve doğru platformları oluşturmaları gerekiyor.
Her şey, değişen müşteri koşullarına cevap verecek kadar çevik olmaya geliyor. Bu, pazara girme süresini hızlandırma, hızlı prototip oluşturma, yineleme ve yenilikleri mükemmelleştirmek için beklemek yerine minimum uygulanabilir durumda bırakmayı içerebilir. Bu, aynı ürünleri yeni bir kanal aracılığıyla sunmak anlamına da gelebilir. Örneğin, Çinli kozmetik şirketi Lin Qingxuan, mağazalarının yüzde 40’ını kapattıktan sonra büyük ölçekli, canlı bir alışveriş etkinliği başlattı. Bu girişim, Şubat satışlarında geçen yıla göre şaşırtıcı bir şekilde yüzde 120’lik bir artışa yol açtı.
Müşterilere daha iyi hizmet verebilmek için hıza ihtiyacımız var
Çevrimiçi bir dünyada, tüketiciler giderek daha sabırsız oluyorlar. Aslında alıcılar arasında en yaygın şikayet yavaş yanıt süresi. Müşteriler hızlı ve şimdi yanıt almak ve beklentilerine uygun bir müşteri deneyimi yaşamak istiyorlar.
İşletmelerin, müşteri beklentilerini karşılamak için sistemlere ve süreçlere sahip olmaları gerekir ki ne kadar hızlı olurlarsa bu o kadar iyidir. Çevrimiçi birimlerin artması ve iş gücünün kesintiye uğramasıyla, sanal çözümler ve yapay zeka kanalları, duyarlı müşteri hizmetlerini sürdürmek için giderek daha fazla önem kazanıyor.
Başarısız olmak için hıza ihtiyacımız var
İşletmeler belirsiz bir piyasada pivot, adaptasyon ve evrim geçirirken başarısızlık da kaçınılmazdır. Bu nedenle işletmelerin hızlı başarısız olmaları, çabuk öğrenmeleri ve daha iyi inşa edebilmeleri gerekiyor.
Hızlı ve belirleyici başarısızlıklar, işletmelerin ek kaynakları kaybetmesini önler, neden ve sonuç oluşturmalarına ve işe yaramayan teklifleri belirleyerek nihai hedefe doğru hareket etmelerine yardımcı olur. Başarısızlık ancak ondan öğrenebileceğiniz şeyler var olduğunda etkili olur. Veriler ve sağladığı bilgiler ‘başarılı başarısızlık’ için kritik öneme sahiptir. Veriler yalnızca doğru, uyumlu, güvenli ve erişilebilir olduğunda kullanışlıdır.
Salgının bize öğrettiği en belirgin şey; geleceğin hayal edebileceğimizden daha hızlı değişeceği, yani hayal gücümüz kadar hızlı çalışan teknolojiye ihtiyacımızın olduğudur.