Eski yöntemde sağlık kuruluşu ile yapılan üç dakikalık telefon görüşmesi bile hastaların tansiyon haplarını almalarını, doktor talimatlarını yerine getirmeleri ve randevu zamanlarını hatırlamalarını sağlıyordu. Tüm bunlar da yatılı veya acil servisteki hasta sayısının azaltılmasını sağlıyordu. Yeni yöntemde ise hastalar yaşadıkları semptomları doktorlarına e-posta yoluyla anlatabiliyor, kendi kendilerine bir takım testler gerçekleştirebiliyor ve hastalıklarıyla ilgili bir takım eğitimsel programlara katılabiliyorlar. Her iki yöntemde de, hastalıklarının yönetimi için gerekli uygulama ve cihazları hastaların kendi ellerine vererek mobil sağlık teknolojisi kronik hastalıkların yönetimini kolaylaştırmış oluyor.
7) Teletıbbın veri depola ve ilet yöntemiyle ağız sağlığını geliştirin
Teledişsağlığı, genel olarak teletıbbın, veri depola ve ilet yönetiminin kullanımını gerekli kılıyor. Bu yöntemde doktor, diğer bir ifadeyle dişçi, medikal görüntüleri ya da bununla ilgili başka verileri alarak değerlendirmesi için başka bir doktora veya diş uzmanına iletiyor. Genel olarak teletıp teknolojisinin uygulandığı alanlarda, başka doktorların değerlendirmesine çok fazla gerek olmadığı için veri depolama ve başka doktorlara iletme sistemi çok az düzeyde kullanılıyor.
Diş sağlık hizmetlerinde teletıp teknolojilerinin kullanılmasının ana faydası, hasta verilerinin izlenmesi gereken yöntem ve ne zaman müdahale edilmesiyle ilgili olarak dişçiler ve diş uzmanları arasında veri paylaşımına izin vermesi. Uzmanlar, diş doktorlarının problemli bölgeyi tam olarak belirlemesi ve komplike uygulamalardan kaçınılmasını sağlayacak önlemlerin alınması konusunda tavsiyelerde bulunulmasına yardım ediyor. Teletıbbın farklı uygulamaları ile birlikte yaratılan bu işbirliği, kırsal veya sağlık hizmetinden yeterli düzeyde yararlanamayan, medikal uzmana erişimi kısıtlı hastalara yardımcı oluyor.
8) Hastalar ve pratisyen hekimleri dermatologlara bağlayın
Teletıptaki veri depolama ve iletme teknolojisinden faydalanmaya aday alanlar arasında dermatoloji önde geliyor. Dermatologlar arasında en çok paylaşılan görüntü verisidir genelde. İnsanların aralarında görüntü paylaşımına izin veren birçok uygulama bulunuyor. Görüntüler, kişisel sağlık bilgileri veya kişiyi tanımlayabilir bilgileri genelde içermiyor.
Teledermatoloji bir süredir şu iki şekilde kullanılıyor:
- Stanford Üniversitesi’nden mezun bir dermatolog tarafından kurulan Direct Dermatology, hastaların deri probleminin fotoğrafını çekip medikal geçmişleriyle ile birlikte hastaneye gönderebilecekleri bir uygulama tanıttı. Uygulamada hasta iki gün içinde Direct Dermatology’den bir rapor alıyor. Bu rapor da uygulanması gereken reçeteyi içeriyor.
Teledermatolojideki bu tür bir uygulama aslında kırsal alanda bulunan ve medikal laboratuvar veya kliniğe ulaşmakta güçlük çeken hastaları hedefliyor.
2010 yılında yapılan bir araştırma online dermatoloji muayenelerinin bire bir yapılan muayeneler kadar etkin olduğunu ortaya koyuyor.
- Hollanda’da bulunan dermatologlar, teletıp teknolojisini 2005 yılından bu yana genel pratisyenlerin bir birine danışabilmeleri için kullanıyorlar. Bu süre zarfında yapılan çalışmalar gösterdi ki, hekimlerin kendi aralarında gerçekleştirdikleri günlük konsültasyonlar, vakaların yüzde 74’ünde hastaların gereksiz yere başka bir sağlık kuruluşuna sevkini önledi ve bunun için yapılan harcamaları yüzde 18 düzeyinde düşürdü.
9) Çocuklara akıl sağlığı için danışmanlık sağlayın
Travmatik olaylar çocuklar üzerinde yıkıcı bir etkide bulunabilir. Özellikle de depresyon, kaygı bozukluğu veya hiperaktivite bozukluğu olan çocuklarda bunun etkisi çok büyük olur. ABD’de Robert Wood John Derneği ile Teksas Üniversitesi Tıp Fakültesi, 2005’te yaşanan Katrina ve Rita ile 2008’de yaşanan Ike hortum felaketlerinden sonra, bu felaketler birçok çocuğa manevi anlamda büyük zarar verdiği için bölge okullarında akıl sağlığı için teletıp programı başlattı.
Altı yıllık programdan sonra hazırlanan rapor, birçok öğrencinin telekonferans sistemi üzerinden aldıkları rehberlik hizmetinin akıl sağlığı uzmanlarından aldıkları ilk danışmanlık servisi olduğunu ortaya koyuyor. Katılan öğrencilerin yüzde 60’ı sağlık sigortasına sahip değildi. Ebeveyn ve bakıcıların yüzde 70’i programın çocuklarının okulda daha başarılı olmalarını sağladığını söyledi. Rapor, teletıp programının akıl sağlığında ciddi sıkıntılar yaşayan öğrencilerin tedavi ihtiyacını karşılayarak tüm bölge halkına yardımcı olduğunu söylüyor.