Elon Musk’a Twitter için yeni bir CEO atama çağrıları arttıkça, onu geçici olarak dünyanın en zengin adamı yapan EV şirketi, teslimatlar için sağlıklı bir çeyrek bildirdi ancak bu süre yüzde 50 hedefini karşılamak için yeterli değil. Tesla, 2022’de 1,3 milyondan biraz fazla araç teslim etti ve yüzde 50 büyüme hedefini tutturamadı. Şirketin hedefine ulaşması için yaklaşık 1,4 milyon teslimat yapması gerekiyordu, bu da nakliye ve lojistik zorluklarının EV şirketini rahatsız etmeye devam ettiğini gösteriyor.
Tesla, 2022’nin dördüncü çeyreğinde 17 bin 147 Model S ve X araç, 388 bin 131 Model 3 ve Y araç dahil olmak üzere 405 bin 278 araç teslim ettiğini belirtti. Analistler, çeyrek boyunca 415 bin araç teslim edildiğini tahmin ediyorlardı. Yıl içinde ise 66 bin 705 adet Model S ve X teslimatı yapıldı. Analistler, yıl için sağlam bir 1,8 milyon araç teslim edilmesini hedefliyorlardı ancak Tesla’nın yıl için yüzde 50 büyüme hedefine ulaşması için 2022’de sadece 1,4 milyon araç teslim etmesi gerekiyordu. Bu hedefi kaçırmasına rağmen, bu yıl birçoğunun Elon Musk’ın Twitter’ı satın almasıyla hiçbir ilgisi olmayan çok sayıda zorlukla uğraşan EV üreticisi için bir başka rekor teslimat çeyreği oldu.
Şirket, yaptığı açıklamada, “Araç yapılarının daha eşit bölgesel bir karışımına geçiş yapmaya devam ettik ve bu da çeyreğin sonunda geçiş halindeki araba sayısında ciddi bir artışa yol açtı. Yıl boyunca COVID-19 ve tedarik zinciriyle ilgili önemli zorlukların ışığında harika bir 2022’ye ulaşmamıza yardımcı olan tüm müşterilerimize, çalışanlarımıza ve destekçilerimize teşekkür ediyoruz.” dedi.
Tesla için azalan talep, yaşlanan ürün gamı ve eski otomobil üreticilerinin artan rekabetini içeren benzersiz mücadelelerle dolu bir yıl oldu. Musk’ın Twitter’ı satın alması, yıl boyunca yüzde 65’e kadar düşen Tesla’nın hisse senedi fiyatında daha sonra keskin bir düşüşe yol açtı. Tesla, yatırımcı gününü 1 Mart 2023’te canlı yayınlayacağını ve bazı yatırımcıların şahsen katılmasına izin vereceğini duyurdu.