Toshiba ’nın Türkiye’deki tek yetkili distribütörü konumunda olan TNB Bilgisayar, Japon markanın dünyada hayata geçirdiği kiralama modelini Türkiye’ye taşıyor. TNB Bilgisayar ve Görüntü Sistemleri Genel Müdürü Aytaç Biter, modelin her segmentten şirkete cazip geleceği düşüncesinde.
TNB Bilgisayar ve Görüntü Sistemleri distribütörlüğüyle Türkiye’de ürün ve hizmetlerini sunan Toshiba, pazarda 25’inci yılını kutlarken özel kampanya ve projeleriyle de adından söz ettirmeye hazırlanıyor. Geçtiğimiz yıl itibariyle kurumsal ürün grubunu ayrı olarak gruplandıran Toshiba, kurumsal ürün grubundaki ürünler için dünyanın farklı ülkelerinde hayata geçirdiği finansal kiralama (leasing) sistemini Türkiye’de de uygulamaya başlıyor. “Kiralama modeli, büyük ölçekli şirketleri olduğu kadar, KOBİ seviyesindeki şirketleri de cezbedecektir” diyen TNB Bilgisayar ve Görüntü Sistemleri Genel Müdürü Aytaç Biter, modelin hem finansman hem vergilendirme hem de yönetimsel anlamda şirketlere büyük kolaylıklar getireceğine dikkat çekiyor.
Kiralama modelinde şirketler, Toshiba’nın kurumsal ürünlerini satın almak yerine aylık olarak belli bir meblağ karşılığında kiralayabiliyorlar. “Bu, operasyonel veya leasing benzeri bir kiralama olabilir” diyen Biter, operasyonel kiralamada şirketlerin, kiralama dönemi sonunda ürünü yeni bir modelle değiştirebileceklerini, leasing modeli kiralamada ise dönem sonunda şirketlerin ürüne sahip olabileceklerini anlatıyor.
Ekranlar da kiralanacak
Toshiba’nın kurumsal ürün grubu içinde öncelikle taşınabilir bilgisayarlar yer alıyor. Farklı seri ve modeller geliştiren marka, üç taşınabilir bilgisayar serisini kurumsal alana özel olarak sunuyor. Bunlar ultra portatif, hafif ve güçlü olmasıyla dikkat çeken Portege, biraz daha büyük ekran ve güçlü özellikler sunan Tecra ve daha giriş seviyesine yakın kurumsal bilgisayar serisi olan ve model çeşitliliği ve rekabetçi fiyat politikasıyla dikkat çeken Satellite Pro. Toshiba, kurumsal alana yönelik sunduğu taşınabilir bilgisayarları güvenlik ve sağlamlık özellikleriyle donatmaya özen gösteriyor.
Toshiba’nın kurumsal ürün grubunda profesyonel ekranlar da yer alıyor. Son tüketici pazarına yönelik televizyon modelleriyle bilinen Toshiba, geçtiğimiz yıl profesyonel ekran alanına giriş yapmıştı. Bu yıl itibariyle de Türkiye’de bu alanda projelere imza atmaya başladı. 22 inçten 80 inçe kadar farklı modellere sahip olduklarını söyleyen Biter, bu ekranların 7 gün 24 saat veya 7 gün 16 saat kesintisiz çalışabilecek teknolojiyle donatıldığını belirtiyor. Profesyonel ekran pazarının dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızlı bir büyüme içinde olduğunu dile getiren Biter, kiralama modeline profesyonel ekranlarda daha fazla ilgi olabileceğini kaydediyor.
Depolama ürünlerinde pazar lideri
Toshiba’nın kurumsal ürün grubu içinde yer alan bir diğer önemli ürün alanı depolama ürünleri. Kurumlar bu ürünleri de kurumsal kiralama modeli ile Toshiba’dan temin edebilecekler.
“Harici depolama ve taşınabilir disk çözümlerinde yüzde 40’ın üzerinde bir pay ile Avrupa’da en başarılı ülke konumundayız” diyen Biter, kurumsal çözümlerin bu ürün ailesine dahil olduğunu ve bu alana yönelik talebin de hızla artmakta olduğunu açıklıyor.