Toshiba, kurumsal donanımda kiralama dönemini başlattı

Biter, “Son kullanıcılarda olduğu gibi kurumlarda da depolama ihtiyacı artıyor. Bu depolama ihtiyacının farklı versiyonları var. Eğer bu depolamanın mobil ve hızlı olması isteniyorsa SSD teknolojisi tercih ediliyor. 2.5, 3.5 inçlik formlarda daha yüksek kapasiteli depolama çözümleri de sunabiliyoruz. Kurumsal depolama alanında daha dayanıklı, uzun ömürlü, 7 gün 24 saat çalışabilen, güvenlik kameraları gibi noktalarda kullanabilen çözümlerden bahsediyoruz. Toshiba, hem 2.5-3.5 inçlik, hem SSD  hem de 7 gün 24 saat çalışabilen diskler anlamında geniş bir harici depolama çözümleri sunan tek şirket konumunda” diye konuşuyor.

“5 yıl garanti 25 yılın hediyesi”

Toshiba’nın bu kiralama modeli, şimdiye kadar Türkiye’den iki şirket tarafından denendi. Bu şirketlerin adlarını açıklamayan Biter, şirketlerden modelden memnun kaldıklarını söylemekle yetiniyor.
Kiralama modeli, donanım alımlarında şirketleri sadece toplu ödeme yapma zorunluluğundan kurtarmıyor, aynı zamanda servis ve destek hizmetlerinden daha iyi bir yararlanabilmelerine imkan tanıyor. “Kurumsal kiralama yaptığınız bir ürün, bir nevi sigortalı oluyor” diyen Biter, özellikle büyük şirketlerin kiralama modelini değerlendirebileceği düşüncesinde.
Toshiba’nın kurumsaldaki bir diğer iddiası da servis alanında. TNB Bilgisayar, bu yılın başından itibaren garanti kartı ile satın alınan tüm Toshiba ürünlerinde 5 yıl garanti vermeye başladı. Biter, “Bu yıl 25’inci senemiz. Hem müşteri hizmetleri hem de servis alanında 25 senelik bir birikim demek bu. Bu açıdan 5 yıllık garantiyi 25 yıllık deneyimimizin bir hediyesi olarak sunmak istedik” diyor ve açıklamasını şöyle sürdürüyor: “Normalde 5 yıl garanti vermek oldukça maliyetlidir ve hatta bunun maliyetini ölçmek bile pek kolay değildir. Ancak bizim elimizde bu konuda yeterince veri var. Bu konuda kendimize güveniyoruz.”
5 yıl garanti imkanının şirketlerin toplam sahip olma maliyetini düşürdüğüne dikkat çeken Biter, bu kampanyanın da etkisiyle servis ekiplerini büyüttüklerine dikkat çekerek açıklamasını şöyle sürdürüyor: “Hem İstanbul hem de Ankara’daki servis operasyonlarımıza ilaveler yaotık. Servis ekibimiz 100 kişiyi geçmiş durumda. Müşterilerimiz isterlerse ‘Ne olursa olsun’, isterlerse ‘3 saat içinde tamir’ garantisi seçeneklerinden faydalanabiliyor. Yeni garanti ve servis seçenekleri ürünlerini 2 yıldan fazla kullanmayı hedefleyen kurumlar için önemli bir tercih sebebi.”

Devlet malzeme ofisi listesine girdi

Aytaç Biter, veritabanlarına şu anda 1500 civarında kurumun kayıtlı olduğu bilgisini paylaşıyor. Bunların içinde, ‘Gold Partner’ olarak ifade edilen 20 iş ortağı da bulunuyor. Hem kendi çalışanları hem de iş ortakları aracılığıyla kurumlara eriştiklerini söyleyen Biter, bu alanda yakın dönemde elde ettikleri bir başarının da devlet malzeme ofisi kataloguna girmek olduğunu açıklıyor. “Şu anda 3 farklı ürünümüzle devlet malzeme ofisi listesinde yer alıyor. Tüm Türkiye’de devlet kurumları bu katalogtaki ürünlerimizi tercih edebiliyor. Böylece devlet malzeme ofisine bağlı olan kurumları da düzenli olarak ziyaret ediyoruz” diye konuşuyor.
Bu röportaj IT PRO’nun 184. sayısında yayınlanmıştır.

İlgili Makaleler
Önceki sayfa 1 2

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu