Rapora göre, en çok kullanılan internet tarayıcılarının Chrome, Safari ve Firefox olduğunu belirten Vevo Medya Kurucusu Mustafa Kıranatlıo, “Yine en çok ziyaretçi akınına uğrayan üç sitenin de Google, Youtube ve Facebook olduğunu görüyoruz” dedi. İnternetin ilk tarayıcısı Explorer’ın ilk 3’e girememesinin de dikkat çekici olduğuna değinen Kıranatlıo, “Yeniliklere uyum sağlayamayan, insanların taleplerini yerine getiremeyen firmaların sektörün öncüleri bile olsa elenebildiklerini görüyoruz” dedi.
Araştırmada öne çıkan bir diğer husus ise, Türkçe’nin dünya genelinde site içeriği üretilen diller arasında 4. olduğu. Ancak buna karşılık Türkiye, Endonezya, Nijerya, Kenya, Fas gibi ülkelerle birlikte en yavaş kablolu internet hızına sahip ülkeler arasında yer alıyor. Google’ın arama motorları kategorisinde yüzde 91,4 ile tartışmasız dünya lideri konumunda bulunuyor. Google’ı yüzde 2,7 ile Bing ve yüzde 1,5 ile Yahoo takip ediyor.
Mustafa Kıranatlıo, “Sosyal medyayı en çok kullanan yaş Aralığının 25-34 yaş aralığı olduğunu, en çok kullanılan sosyal ağların ise Facebook, Youtube, Whatsapp, Facebook Messenger ve Instagram şeklinde sıralandığını, Türkiye’nin Facebook’u aktif kullanan 12. ülke olduğunu yine rapordan öğreniyoruz. İnternet dünyasına dair bu bilgileri başta pazarlama ve reklam sektöründe çalışanlar olmak üzere pek çok sektörün titizlikle değerlendirmesi gerekiyor. Rapor dijital dünyada yol haritası çizmek isteyen herkese deniz feneri vazifesi görmektedir” ifadelerini kullandı.