Son yılların en sevilen özlü sözü: “21’inci yüzyılın petrolü veri”. 21’inci yüzyılın verisi ise aslında hızla büyüyen bir yapı, nam-ı diğer büyük veri. Her sektörden tüm ölçekteki kurumlar için önemli ticari potansiyel sunan büyük veri, pazarlamanın geleceğinde de büyük önem taşıyor. Dijital dünyada üretilen verilerin yüzde 90’ının son iki yılda üretilmiş olmasının, mobil internetin yaygınlaşmasıyla paralel bir seyir izlediğine dikkat çeken Turkcell’in Kurumsal Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Yiğit Kulabaş, “Söz konusu verileri anlamlandırmak ise başlı başına farklı bir iş alanı” diyor.
Müşterilerini daha çok tanımak ve onlara doğru zamanda doğru tekliflerle gitmek isteyen markalar ise bu verileri anlamlandırabilmek için farklı şirketlerin kapısını çalabiliyor. Cep telefonu operatöründen tam teşekküllü teknoloji şirketine dönüşen Turkcell, bu alanda ürün ve hizmetler sunan şirketlerden biri. “Bu yaklaşımı ‘Gerçek Zamanlı Pazarlama’ başlığı altında ele alıyoruz” diyen Kulabaş, bu alandaki faaliyetlerini şu şekilde anlatıyor: “Turkcell olarak kurumsal müşterilerimiz için, kendi müşterilerinin içinde bulunduğu şartların yer, zaman, durum verilerini toplayarak analiz edebilecekleri, müşterilerine doğru zamanda ulaşabilecekleri büyük veri çözümleri sunuyoruz. Böylece şirketler, doğru yerde, doğru zamanda, doğru kişiye, doğru içerikle teklif sunarak gerçek zamanlı pazarlama yapabiliyor. Aynı zamanda maliyet-fayda dengesi Turkcell kurumsal müşterilerinin daima lehine işlemiş oluyor. “
Markaların SMS’le ulaşabileceği 11 milyon abone
Turkcell, Türkiye’de en çok izinli veri tabanına sahip şirketlerden biri aynı zamanda. Bu izinli veri tabanıyla yüksek miktarda konum bilgisi elde edebildiklerini söyleyen Kulabaş, şirketlere sundukları Akıllı Harita çözümünü şöyle açıklıyor: “Akıllı Harita ürünümüzle bu büyük veriyi işliyor, basitleştiriyor ve kurumsal müşterilerimiz için anlamlı ve işe yarar bilgiler haline dönüştürüyoruz. Böylece Akıllı Harita’nın çıkardığı rapora baktığınızda harita üzerinde çok basit bir şekilde kurumsal müşterimiz için kendi müşterilerinin nerede konumlandığı, anlamlı bir yoğunluğun nerede olduğu görülebiliyor ve örneğin yeni bir şube açmak istiyorsa en iyi potansiyelin neresi olduğu tespit edilebiliyor.”
Turkcell, Akıllı Harita uygulamasını başka çözümleriyle bir araya getirerek markaların, potansiyel müşterilerine doğru zamanda, doğru noktada dokunabilmelerine de imkân tanıyor. “Turkcell Hedefli Mesaj, Seamless Teknolojiler ve Akıllı Hedefleme platformları sayesinde, reklam ve tanıtım SMS’i almaya izin veren 11 milyon müşterimize, firmaların tekliflerini; doğru zamanda, doğru lokasyonda, doğru içerikle ulaştırmalarına ortam yaratıyoruz” diyen Kulabaş, bu tekliflerin otomasyonunu veri madenciliği ve eğilim modellemeleriyle sağladıklarını açıklıyor.
Odeabank’a “Akıllı Hedefleme”, Komşufırın’a “Lokasyon Tabanlı Sadakat”
Büyük veri çözümleriyle Turkcell, şimdiye kadar önemli markalarla pazarlama alanında önemli projelere imza attı. Bunlardan biri Odeabank ile gerçekleştirilen “Akıllı Hedefleme” projesi. Projede Odeabank’ın yeni ve ücretsiz kredi kartı Bank’O Card için başvuru talebi toplamada Turkcell’in Hedefli IVR ürününden yararlanıldı. Projede öncelikle Turkcell’in Akıllı Hedefleme ürünü ile kampanyaya duyarlı hedef kitlenin belirlendiğini söyleyen Kulabaş, proje sonunda elde edilen geri dönüş oranına dikkat çekiyor: “Normalde yüzde 3-4 geri dönüşlerin başarılı kabul edildiği bankacılık sektöründe IVR ile yüzde 24,3 ’e varan geri dönüş oranına, yani kart başvuru talebine ulaşıldı.
Türkiye genelinde geniş bir mağaza ağına sahip Komşufırın, Turkcell çözümleriyle hedef kitlesine ulaşmaya çalışan bir diğer marka. Yeni açılan mağazalarını duyurmak amacıyla Turkcell’in Hedefli Lokasyon hizmetinden yararlanan marka, bulunduğu lokasyondaki hedef kitlesine açılışını ve kampanyalarını duyurdu. “Projenin başarısı sadece lokasyon bazlı olarak gerçekleştirilmesiyle değil, aynı zamanda hedef kitle seçiminin de doğru olarak yapılmasına bağlıydı” diyen Kulabaş, projede
birbirlerine gün ziyareti yapan ev hanımları, okula ve üniversiteye gitmeden hızlıca kahvaltı etmek isteyen ögrenciler ve ofiste öğleden sonra çay saati yapan çalışan kitlenin hedeflendiğini, bunun icin de Turkcell’in 11 milyon reklam almaya izinli abonesi içerisinden, bu kitleleri belirleyecek kriterlerin kullanıldığını anlatıyor. “Bu yapılırken abonelerin beyan ettiği verilerin yanı sıra, cihaz kullanım davranışları, lokasyon analizleri ve tüketim alışkanlıkları dikkate alındı” diye de ekliyor. Proje sonunda Komşufırın mağaza trafiğini, tanıtım olmayan günlere kıyasla artırmayı başardı.