AnadoluJet de hangi şehre ne kadar sıklıkla uçması gerektiği konusunda Turkcell’in büyük veri çözümünden yararlandı. Turkcell izinli veri tabanını kullanarak, istenen şehirlerarasındaki trafiği alınan sinyallerle ortaya çıkardı. Hatta hangi günlerde bu trafiğin daha yoğun olduğu da tespit edilerek AnadoluJet ile paylaştı. Kulabaş, “ Proje sonucunda AnadoluJet, mobilite parametresini de dahil ederek hangi şehirden hangi şehire, hangi sefer sıklığıyla uçacağını belirleyerek, kaynağın israf olmasının önüne geçen data yönetimini hayata geçirmiş oldu” diyor.
Samsung Galaxy Note 4 projesi
Turkcell, farklı bir projeye de Samsung ile birlikte imza attı. Projede Samsung, Note serisindeki yeni ürünü Galaxy Note 4‘ün lansman kampanyasında dijital harflerin dışına çıkamayan kullanıcılara da, kendi el yazıları ile not alma deneyimini yaşatmak için, iPhone akıllı telefon sahiplerini hedefleyerek mobil bir kurgu gerçekleştirdi. Önceden belirlenen mobil siteleri ziyaret eden kullanıcılar, pop-up zengin medya reklamıyla karşılaştılar.
Akıllı telefonların akıllı yönlerini öne çıkaran seamless’in yazı tanıma teknolojisi ile ilgili sayfaya alfabedeki herhangi bir harfi yazan kişilere, uygun yazı karakterleri tanımlandı. Kullanıcının yazım tarzına uygun şekilde en benzer yazı karakteri karşısına çıkarıldı. Uygulama sonunda sayfadaki tüm metin kullanıcısının el yazısına dönüştürülerek, Note 4 sahiplerinin bu deneyimi istediği zaman yaşayabileceği mesajı iletildi.
S-Pen deneyiminin ayrıcalığının yaşatıldığı kampanyada 59 bin 677 kişi kendi el yazısının gücünü keşfetti ve 101 bin 315 kişi reklam ile etkileşime girdi.
Bu yazı IT PRO’nun 182. sayısında yayınlanmıştır.