Türkiye’nin en büyük liman kenti olan Mersin’de basın toplantısı düzenleyen Turkcell Superonline, şehre 80 milyon TL yatırım yaptığını açıkladı.
Turkcell Superonline Bireysel Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ceyhun Özata, toplantıda yaptığı konuşmada, 2008 yılında Türkiye’yi geleceğin teknolojisiyle donatmak üzere fiber optik yatırımlarına başladıklarını ve ışık hızında interneti 2 milyon ev ve işyerinin kapısına kadar getirdiklerini belirterek; 2014 yılı üçüncü çeyrek sonuçlarına göre, 686 bini fiber kullanıcısı olmak üzere müşteri sayılarının 1.1 milyona ulaştığını, ses müşterilerinin sayısının da 500 bini geçtiğini aktardı.
Türkiye genelinde 2,5 milyar TL yatırım
Bugüne kadar Türkiye genelinde 2,5 milyar TL, yalnızca Mersin’de ise 80 milyon TL’ye yakın yatırıma imza attıklarını ifade eden Özata, “Telekomünikasyon sektöründeki büyüme ve gelişmenin en büyük önemi, diğer sektörlerde de büyümeyi tetiklemesi, bu şekilde çarpan etkisi yaratmasıdır. Mersin de bir liman şehri olarak ithalat ve ihracatın kalbinin attığı şehirlerimizin başında geliyor. Şehirde 2010 yılından bu yana sunduğumuz ışık hızında internet hizmeti ile hem Mersin’in hem ülkemizin rekabet gücüne katkıda bulunuyoruz. Önümüzdeki dönemde de bu katkımızı ve yatırımlarımızı sürdürmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.
Mersin’de şimdiye kadar kurdukları 745 kilometrelik fiber ağ ile 120 bine yakın ev ve işyerinin kapısına kadar 1000 Mbps hızında internet hizmeti götürdüklerini de belirten Özata, yaklaşık 40 bin fiber internet müşterisine ulaştıkları şehirdeki fiber kullanıcılarının aylık ortalama veri tüketiminin 46 GB, ortalama hızın ise 26 Mbps olduğunu anlattı. Halihazırda Kuzey Mezitli, Güney Mezitli, Yenişehir ve Limonluk’taki cadde ve sokaklarda fiber internet hizmeti sunduklarını aktaran Özata, Mersin’de 27 bin ses müşterisine hizmet verdiklerini sözlerine ekledi.
Evlerin iletişim ve eğlence platformu
Özata, fiber altyapının yarattığı farkla en yüksek teknolojiye sahip ürün ve hizmetleri tüm Türkiye’deki müşterilerinin ayağına götürmek için çalıştıklarını belirterek; fiber internet, ses, kamera, internet güvenliği, eğitim, oyun ve yeni Turkcell TV Plus ürünü ile evlerde iletişim ve eğlence platformu olarak hizmet verdiklerini söyledi.
Dünyada televizyon izleme alışkanlıklarının değiştiğini, 2006 yılında televizyon izleyicilerinin yüzde 69’u yayın akışını takip ederken, bu oranın 2013 yılında yüzde 32’ye gerilediğini ifade eden Özata, geriye kalan yüzde 68’in ise “seç-izle” seçeneğiyle kontrolü ele aldığını aktardı.
Ceyhun Özata, kısa süre önce tanıtımını gerçekleştirdikleri Turkcell TV Plus kutusunun 70 bin evde yerini aldığını belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Turkcell sinerjisiyle geliştirdiğimiz kişisel televizyon platformu Turkcell TV Plus’ın en önemli özelliği üstün teknolojisiyle geleceğin televizyon izleme deneyimini bugüne taşıması. Turkcell’in güçlü 3G ve Turkcell Superonline’ın fiber altyapısı üzerinden hizmet veren platform sayesinde akıllı telefon, tablet ve bilgisayarların yanı sıra TV Plus kutusu ile evlerdeki yerini alıyor. Herhangi bir kanalı 12 saat geriye alma olanağı sunan TV Plus, ayrıca istenilen programı buluta kayıt etme özelliğiyle fark yaratıyor ve gerçek çoklu ekran deneyimi ile televizyon keyfi zaman ve mekâna bağımlı olmaktan tamamen kurtuluyor. Bu sayede evde izlemeye başladığınız bir filmi, kaldığınız yerden akıllı telefonunuzdan izlemeye devam edebiliyorsunuz.”
Kurumsal müşteriler için toplam telekom çözümleri
Özata, bireysel müşterilere yaptıkları yatırımların yanı sıra şehirdeki kurumsal müşterilerine de toplam telekom çözümleri sunduklarını ifade ederek, “Önümüzdeki günlerde Gebze’de temeli atılacak yeni veri merkezimiz ile mevcut veri merkezi kapasitemizi ikiye katlayacağız. Yaklaşık 22 bin metrekare kapalı alanda, 10 bin metrekare veri merkezi alanına; Tier-4’e hazır altyapı ile 3 noktadan yedekli fiber altyapıya, ileri deprem güvenliğine ve Leed sertifikasına sahip çevreci tesisle kurumlara en üst kalitede ve güvenilirlikte hizmet vereceğiz” dedi.