Turkcell, olası doğal afet durumlarında müşterilerinin kesintisiz haberleşmesini sağlayacak ‘Afet Durumu Şebeke Yönetim Sistemi’ni hayata geçirdi.
Turkcell mühendisleri tarafından tamamen Türkiye’de geliştirilen sistem sayesinde, bir afet anında şebeke kaynakları öncelikli olarak kesintisiz iletişimin sağlanması için optimize ediliyor. Afetin olduğu yerde sistem otomatik olarak aksiyon alıyor. Bu sayede şebeke alt yapısı hemen ses, SMS, BiP Facebook, Twitter gibi yüksek data kullanımı gerektirmeyen acil haberleşme hizmetlerine yönlendiriliyor. Yüksek bant genişliği kullanımına ihtiyaç duyulan video, film izleme gibi işler askıya alınıyor.
Sistem, Turkcell müşterilerinin sürekli iletişim halinde kalmalarını sağlayarak olası acil durumlarda da onlara daha çabuk ulaşılmasının önünü açacak. Afet yaşanan bölgedeki şebekenin servis kalitesi artırma ve şebeke kapasitesinin optimum kullanılması prensibine dayalı şekilde çalışan sistem, yüksek data kullanımını kısıtlayarak acil haberleşmeyi sağlayacak servisleri devreye alıyor.
“Üstün şebeke teknolojimizle her koşulda kesintisiz iletişim sunuyoruz”
Turkcell’in müşterilerinin olağanüstü durumlarda kesintisiz iletişimlerini sağlamak için çalışmalarını aralıksız olarak sürdürdüğünü vurgulayan Turkcell Genel Müdür Yardımcısı İlker Kuruöz, “Tamamen Turkcell mühendisleri tarafından hayata geçirilen Afet Durumu Şebeke Yönetimi projesiyle, Türkiye’nin herhangi bir yerinde olabilecek afet kaynaklı şebeke yoğunlukları 7/24 yönetilerek, şebeke kaynakları hızlı ve doğru bir şekilde optimize ediliyor ve acil durumlarda haberleşmeye imkan tanıyor. Böylece müşterilerimiz afet anında yakınlarıyla kesintisiz iletişim kurarak durumların hakkında bilgi verebiliyor. Ayrıca, olaya müdahale edecek ekipler de birbiriyle rahat bir şekilde haberleşerek koordinasyon sağlayabiliyor. Üstün şebeke teknolojilerimizin desteğiyle hayata geçirdiğimiz inovatif çözümlerimizle bundan böyle de müşterilerimizin hayatına değer katmaya devam edeceğiz” dedi.