Bilgi hizmetleri şirketi Experian, şirketlerin büyüme hedeflerini dolandırıcılığa karşı korumalarına yardımcı olacak beş uluslararası iş eğilimini içeren uluslararası raporunu yayınladı.
Experian, şirketlerin büyüme stratejileri ile dolandırıcılığın önlenmesi arasındaki ilişkiyi ele alan ilk yıllık uluslararası dolandırıcılık raporunu yayınladı. ‘Uluslararası İş Eğilimleri: Büyüme Hedeflerinin Artan Dolandırıcılık Tehdidinden Korunması” adıyla yayınlanan rapor, üst düzey yöneticiler ile dolandırıcılığı önlemek için çalışan profesyonellere yönelik bir yol haritası olarak hazırlandı.Rapor, iş büyüme hedefleri ve dolandırıcılığı önleme stratejilerinin uyumlu hale getirilmesi hakkında bilgi sunuyor ve giderek büyüyen sanal dünyadaki risklerden korunurken aynı zamanda gelir artışının nasıl sağlanabileceği konusunda yeni bakış açıları getiriyor. Rapor, ayrıca yeni hesap açma, hesaba erişim, para hareketi işlemleri, dolandırıcıların sızdıkları iş süreçlerine ve gelişmiş dolandırıcılık analitiği gibi dolandırıcılıkla mücadelede yeni ortaya çıkan eğilimlere odaklanıyor.
Rapor, bugünün hızlı ve tüketici merkezli ortamında şirketlerin dolandırıcılık tehdidini azaltmak ve tüketici deneyimini iyileştirmek için göz önünde bulundurmaları ve önlem almaları gereken beş eğilimi şöyle tanımlıyor;
1. Müşterilerin gereksiz aksaklıklara uğramalarını önlemek için doğru ölçekli dolandırıcılık çözümlerinin uygulanması gerekiyor. Müşterilerle gereğinden fazla sorun yaratan ‘herkese tek bir çözüm’ yaklaşımından vazgeçme zamanı geldi. Bunun yerine şirketler artık dolandırıcılığı önlemek için her işlem için gerekli değer ve düzeyde güven veren çözümleri uygulamalı. Bu, dolandırıcılığa karşı çözümlerinizin, gerçek dolandırıcılık oranları ve ticari stratejilerle uyumlu hale gelecek şekilde doğru ölçeklendirilmesi gerektiği anlamına geliyor.
2. Günümüz pazarlama faaliyetleri ve dolandırıcılığın azaltılmasına yönelik çalışmaların temelinde tüketicilere karşı küresel bir bakış açısına sahip olmak yatıyor. Geleneksel 360 derecemüşteri görünümünün yerine küresel bir tüketici davranış profilinin elde edilmesi için kimlik verileri, cihaz bilgisi, online davranışlar, biyometri, geçmiş işlemler ve dahası tüketicilerin sadece sizinle değil diğer işletme ve sektörlerle de etkileşimlerinin bir birleşimi gereklidir. Bu bilgileri kendi anlayacakları hale dönüştürerek tüketicileri tanımlamada kullanabilen şirketler, bir dolandırıcıyla gerçek bir tüketiciyi birbirinden daha kolay ayırt edebilir ve bunu yaparken de tüketicilerle arasında bir güven inşa eder.
3. Entegre bir ekosistem aracılığıyla bakış açısının genişletilmesi gerekiyor. Şirketler, bizzat kendilerine ait veri kaynaklarını kullanmaya ek olarak çok çeşitli şirketler ve hatta sektörlerle çalışan entegre bir ekosisteme de katılmalıdır. Dolandırıcılar, kimliklerin doğrulanmasında geleneksel olarak kullanılan veriler de dâhil olmak üzere geçmişte olduğundan çok daha fazla veriye erişime sahip olup, bu verileri kullanarak eksiksiz dijital profiller yaratıyorlar. Bu nedenle, artık süreci bir silo şeklinde yöneterek ihtiyaç duyduğunuz dijital etkileşim verisini elde edemezsiniz. Evrensel tüketicinin geniş kapsamlı bir görünümünün elde edilmesi birbiriyle çalışan çoklu veri kaynaklarını gerekli kılar.
4. Servis tabanlı modeller kullanarak hız ve ölçeğin elde edilmesi gerekiyor. Günümüzde giderek artan sayıda şirket, çözümleri kendileri geliştirmek veya satın aldıkları çözümü kendi bünyelerinde barındırmak yerine abonelik sistemlerini tercih ediyor. Abonelik modelleri sürekli olarak yeni risklere göre güncelleniyor. Bu sayede iş hacminiz ne kadar hızlı büyürse büyüsün veya hangi ürün, kanal veya coğrafyayı hedef alırsanız alın ortaya çıkan bütün tehditlere karşı daha çevik ve daha hızlı tepki verebilmenizi mümkün kılıyor.
5. Gelecekte ortaya çıkacak yeni dolandırıcılık eğilimlerine karşı kendini yenileyebilen çözümler gerekiyor. Şirketler, dolandırıcıların kendilerini gizlemek için kullandıkları bilgi boşluklarını ve kör noktaları kapatmak için çok çeşitli geleneksel ve yeni teknoloji ile bilgiye erişime ihtiyaç duyuyorlar. Stratejileri hızlı bir şekilde değiştirebilme ve dolandırıcılığı daha hızlı tespit edebilme, bunu yaparken de müşteri deneyimini iyileştirebilme yeteneği dolandırıcılığın önlenmesi çalışmalarında çok kritik bir husus oluşturuyor.