Küresel ölçekte özellikle çalışma biçimimizde, son derece yeni düşünme ve hareket etme yolları aranıyor.
Şirketlerin bir yandan sürekliliği sağlarken, bir yandan da çalışanların emniyetini sağlamaya yönelik stratejik işlevleri ve altyapıyı destekleyecek esnek iş modellerini ve çalışma alanı teknolojilerini hızla uygulamaya
koyması gerekiyor. Hem de BT’nin durmadan çalışmaya devam etmesi gerekiyor. Çalışanların uzun bir süre fiziksel olarak iş yerlerine gitmelerini engelleyen felaketler ortaya çıktığında, dijital çalışma alanları, dinamik uygulama denetimi ve hizmet sağlama yönetimi gibi araçlar ile işbirliği teknolojileri onların, bulundukları yerden, güvenli ve güvenilir bir şekilde birbirleriyle bağlantı kurmalarına ve iş yapmalarına olanak tanıyor.
Citrix’e göre, bu noktada işletmelerde teknoloji liderleri ve CIO’lara büyük görevler düşecek. CIO’lar ve BT kuruluşları üç kritik alan üzerinde düşünerek işe başlamalılar: bağlanırlık, iletişim ve işbirliği.
Bağlanırlık: Hizmet kalitesini ve kapasite aşımı patlamasını dinamik bir şekilde yönetmek için Citrix SD-WAN’dan yararlanılabilir. Kaynaklar uygulamaları dinamik bir şekilde tahsis etmek için uygulama sağlama denetimi (ADC) çözümlerii kullanılabilir. Ayrıca, bütün uygulama sağlama denetimlerinin hepsi merkezi uygulama sağlama yönetimi denetleyicisi kullanılarak, buluttan yönetilebilir. Bu da hızlı kararlar alınmasını sağlar.
İletişim: Müşterilerle iletişimi sürdürmek ve müşterilerin operasyonlarında bir kesinti olmaması başlıca öncelik olmalı. Güvenilir bağlanırlık sağladığımızda, uzak yerlerdeki aracıları müşterilerde hiçbir kesintiye yol açmadan desteklemek amacıyla, çağrıları sorunsuz olarak yönlendirmek için yazılım tanımlı VoIP altyapısından yararlanılabilir.
İşbirliği: İşbirliği konusuna gelince, BT birimleri destek operasyonlarının müşterilerin beklediği aynı hizmet seviyelerini sağlayacak şekilde tam olarak donatılması için etkili önlemler almalı. İçerik kaynaklarını bir araya toplayan temel içerik işbirliği platformu olan Citrix Files’ın yanında, geleneksel sesli çağrıların dışında daha zengin sohbet/video bağlanırlığı sağlamak için Slack, Skype ve GoToMeeting gibi platformlardan faydalanılabilir. Her bilgi teknolojileri direktörü değişimin yalnız teknolojiyle değil, aynı zamanda çalışanlarla, süreçle ve teknolojiyle ilgili olduğunu bilir. CIO’lar bu politikayı devreye almadan önce, ayarlamayı
gerçekleştirmelerine yardımcı olacak kaynakların yanında, değişiklik bağlamını da sağlamak üzere insan kaynakları meslektaşlarıyla yakın işbirliği içinde çalışmalı. Kullanıcıların yolculuklarının her
adımındaki görüşlerini almaya dikkat etmeli.
Citrix’e göre, COVID-19 sebebiyle toplu olarak evden çalışmaya geçmek gibi bir deneyim yaşamak, uzaktan çalışma ve çalışmanın geleceği konusunda, teknoloji ve iş liderleri için bir kapı açıyor. Bu yalnızca iyi bir iş sürekliliği önlemi değil, aynı zamanda uzun vadede bütün dünyadaki doğru
yetenekleri çekmek ve kullanılmayan iş güçlerini etkinleştirmek için stratejik bir araçtır. Akıllı BT kuruluşları bunun farkında ve kaynaklarını küresel iş ortamlarının gerektirdiği gibi dinamik ve
ölçeklenebilir şekilde yönetebilmek için, dijital çalışma alanları gibi teknolojileri iş sürekliliği planlarının merkezine yerleştiriyorlar.