Elon Musk, önemli reklamverenlerin antisemitik açıklamalara destek verdiği gerekçesiyle sosyal medya platformundan çekilmesinin ardından, bu şirketleri “özgür ifadeye en büyük baskıcılar” olarak nitelendirdi ve kullanıcılara platformun ücretli abonelik hizmetini tanıttı. Çekilen reklamverenler arasında Disney, Warner Bros., Paramount, Sony, Lionsgate, Apple ve IBM gibi büyük şirketler bulunuyor.
Musk, ayrıca platformda “dekolonizasyon” ve “nehirden denize” gibi terimlerin soykırımı ima ettiğini ve bu tür ifadelerin platformun hizmet şartlarına aykırı olduğunu belirterek, bu terimleri kullananların hesaplarının askıya alınacağını söyledi.
Anti-Defamation League (ADL) CEO’su Jonathan Greenblatt, Musk’ın bu hamlesini destekleyen bir mesaj yayınladı. Ancak Musk, sadece iki ay önce ADL’yi reklam gelirlerindeki ciddi düşüşten sorumlu tutarak dava açmakla tehdit etmişti.
Bu olaylar, Media Matters For America’nın, IBM, Apple, Oracle ve Xfinity gibi şirketlerin reklamlarının zararlı içeriklerle yan yana göründüğünü ortaya koyan bir rapor yayınlamasının ardından gerçekleşti.