Apple kısa süre önce, kullanıcıların kaybolan nesneleri bulmasına veya belirli aksesuarları takip etmesine yardımcı olan akıllı bir izleme cihazı olan AirTag’i piyasaya sürdü. Xiaomi ise benzer işlevsellik sunan ancak daha geniş bir kitle için daha erişilebilir olmasını sağlayan bir fiyat etiketi ile yeni cihaz üzerinde çalışıyor olabilir. Öyle ki daha uygun fiyat demek daha çok kullanıcıya ulaşmak demek. Bu, firmanın izlediği önemli politikalardan biri.
CN106877911B başvuru numarasına sahip patent, ilk olarak 2017 yılında uygulanmıştı. Bu patent, ITHome tarafından bildirildiği üzere, öğeleri bulabilen bir yöntem ve cihazla ilgilidir. Yani söz konusu ürün, kullanıcının kayıp eşyalarını bulmak için kullanılabiliyor. Son zamanlarda ise bazı akıllı telefon üreticileri, Cupertino merkezli Apple şirketi de dahil olmak üzere kendi akıllı takip cihazı yinelemelerini başlattı.
Tüm bunlar her ne kadar bir iddia olsa da Xiaomi’nin yenilikçi ve hemen hemen tüm kategorilere uzanan bir ürün yelpazesi olduğunu düşündüğümüzde, bu atılımın gerçek olma potansiyeli de bulunuyor. Şirket sadece Asya kıtasında değil tüm küresel pazarlarda tüm kategorilerde şu an Samsung ve Apple ile rekabet halinde. Bakalım şirket bu iki devin önüne geçmek için daha nasıl yenilikler getirecek.