Küresel teknoloji lideri Xiaomi, organik felsefeyi “canlı” tasarım konseptiyle birleştiren yenilenmiş yeni kurumsal görsel kimliğini tanıttı. Yeni marka kimliğiyle, şirket premium pazardaki yerini daha da güçlendirmek ve yeni dinamik logoyla hedef kitlesi arasındaki marka bilinirliğini daha da artırmak istiyor.
Yeni logoyu Kenya HARA tasarladı
Xiaomi’nin yeni logosunu dünyaca ünlü tasarımcı Musashino Güzel Sanatlar Üniversitesi Profesörü ve Nippon Tasarım Merkezi (NDC) Başkanı Kenya HARA tasarladı. Yeniden tasarlanan “MI” tipografisinin yanı sıra, daha önce kare şeklinde olan logo, kenarları yuvarlatılarak ve yumuşatılarak estetik açıdan çok daha hoş bir hale getirildi. Logoda Xiaomi’nin canlılığını ve gençliğini ifade eden turuncu renk de korundu. Tamamlayıcı renk olarak üst düzey ürünlere uygun bir şekilde siyah ve gümüş renkleri de logoda ayrıca kullanılacak.
Kenya HARA, Xiaomi logosunu tasarlarken matematiksel “süper elips” formülünü kullandı. Tasarımcı, formüldeki çeşitli değişkenleri ayarlayarak kare ile daire arasındaki sonsuz seçenekler arasından görsel olarak en optimal dinamiği elde etti. N=3 kullanılarak kare ile daire arasındaki mükemmel denge sağlandı ve “canlılığın” temel yönlerini simgeleyen yeni Xiaomi logosu ortaya çıktı. Dik açılı nesnelere göre daha çevik bir şekil olan daire, Xiaomi’nin esnekliğini, canlılığını ve ilerleme isteğini mükemmel bir şekilde temsil ediyor.
Felsefi düşünceyle şekillenen yeni tasarım
Kenya HARA, Xiaomi’nin yenilikçi teknolojilerinin insanlara kolaylık sağladığına, yaşamlarını en iyi şekilde kontrol etme yeteneği sunduğuna ve çevredeki tüm değişikliklere uyum sağlayabileceğine inanarak tasarım konsepti olarak “canlılığı” önerdi. Teknolojinin insanların hayatına canlılık katması ve insanların yaşamlarına yönelik ihtiyaçları karşılamasından esinlenerek Xiaomi’nin felsefesini görsel açıdan markaya hayat dolu bir mesaj verecek bir logo şeklinde tasarladı.