Global hedefleri olan birçok işletme yurt dışına açılabilmek için web sitelerini farklı dillere çevirerek uluslararası arenada yerini almaya çalışıyor.
Online çeviri hizmetleri platformu Protranslate.net’in Kurucu Ortağı Kerem Kalkancı, bir ürün veya hizmet hakkında bilgi almak için ilk başvurulan online mecra olan arama motorlarının doğru kullanımının önemine işaret ederek, yanlış çevirinin sitelerin trafiğini düşürdüğünü ve hedef kitleye ulaşmada başarısızlığa yol açtığını vurguluyor.
“Yurtdışı tanıtımı konusunda en etkin araç”
Günümüz piyasalarında hizmet ve ürünlerin yurt dışına tanıtılması konusunda en etkin araçlardan biri web siteleri. Firmaların, farklı ülkelerdeki potansiyel müşterilerine ulaşabilmeleri, web sitelerini doğru şekilde yerelleştirmeleriyle mümkün oluyor.
Online çeviri hizmetleri platformunda şirketlere web site çevirisi ve yerelleştirme hizmeti sunan Protranslate.net’in Kurucu Ortağı Kerem Kalkancı, web sitelerinin yerelleştirilmesi sürecinde firmaların dikkat etmeleri gereken konulara dikkat çekerek, “Aranan ürün veya hizmetle ilgili bilgi almak için ilk başvurulan online mecraların arama motorları olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda, yerelleştirilmiş bir çevirinin arama motoru optimizasyonu açısından da ne kadar önemli olduğunu anlayabiliriz. Müşterilerin farklı dillerde yaptığı aramalarda doğru sonuca ulaşması ve siteye ulaştıktan sonra potansiyel müşteriye dönüşebilmesi için sayfalarımızdaki metinlerde doğru dil kullanımı, müşteri tarafında istenilen aksiyonu alabilmek açısından önem taşıyor” diyor.
“Kültürel kodlar da dikkate alınmalı”
Bir web sitesinin yerelleştirilmesi sürecinde öncelikle o web sitesine ziyaretçi çekebilecek kelime öbeklerinin belirlenmesi ve hedef dile çevirisi yapılmış metinlerin aranma hacimlerinin takip edilmesi gerekiyor. Protranslate.net, sunduğu web site çevirisi ve yerelleştirme hizmetinde Google Adwords Anahtar Kelime Planlayıcısını kullanarak, belirlenen kelime öbekleri için lokasyon ve dil bazlı aylık arama hacimlerini çıkartıyor. Bu araç sayesinde, aranma hacmi yüksek ve hedef dili konuşanların tercih ettiği diğer kelime öbeklerini de tespit eden Protranslate.net, müşterilerine öneriler geliştiriyor. Böylelikle pazarlamanın en önemli kurallarından biri olan, hedef kitlenin yalnızca dilinin değil, kültürel kodlarının da dikkate alınması, yani marka imajının daha sağlam şekilde inşa edilmesi de sağlanıyor.
“Sayfalar dijital pazarlama faaliyetleri ile desteklenmeli”
Kerem Kalkancı, yeni bir dilde yerelleştirilmesi yapılmış bir web sitesi için ilk günden yoğun bir hedef kitle trafiği beklememek gerektiğini belirtiyor ve şöyle devam ediyor: “Rekabetin yoğun olduğu günümüzde o dilde bizden önce benzer veya aynı hizmeti veren, o dile ait içerikleri daha önceden oluşturmuş web siteleri muhtemelen olacaktır. Bu sitelerin arama motorları tarafından çok önceden endekslenmiş ve arama motorlarının kriterlerine göre otorite kazanmış olması nedeniyle üst sıralarda görüntülenmesi oldukça doğal. Sitemizin hedef arama terimlerinde rakip sitelerin önünde görüntülenmesi için optimizasyon çalışması yapılması biraz da dijital pazarlama faaliyetleri kapsamına giriyor. Yerelleştirmenin doğru yapıldığı bir web sitesinde metin çevirisi, meta etiketleri ve kod yerleşimleri ile arama motoru optimizasyonu işinin yaklaşık yüzde 20’lik kısmını tamamlamış oluyoruz. Kalan işlemler, çevirisi yapılmış sitenin sayfalarının diğer sitelerden ve alt sayfalardan ne kadar referans gösterildiği ve link verildiği, bu sitelerin ve sayfaların hedef sayfa ile temasal alakası ve hedef sayfa ile ilgili sosyal paylaşımlar gibi diğer önemli konuları içeriyor.”