Google’ın bu işlem için ne kadar para harcadığı ya da yatırım yaptığı net olarak açıklanmıyor. Ama tahminlere göre ortalama 2 milyon dolar yatırım yaptı. Yani bu noktada şöyle söylemek doğru olacak: Youtube artık futbol ve spor için oldukça hazır.
Haftanın belli günleri piyasa dışı oyunlara da erişim sağlayabilen NFL Sunday Ticket paketinin haklarını alan Youtube, artık daha fazla kullanıcıya sahip olacak. Çok sayıda futbol düşkünü, Youtube tercih edecek. Aslında Youtube haricinde anlaşma sürecinde Amazon ve Apple’ın da orada bulunduğu söyleniyordu. Ama sonrasında elde edilen bilgilere göre Amazon ve Google geri çekildi. Youtube’ın yan hakları satın alması da bu inanışın doğru olabileceğini düşündürüyor.
Aslında çok sayıda spor ve film kanalı, uygulaması bulunuyor. Ama Sunday Ticket her zaman erişim sunan ve piyasada bile kolay kolay bulamayacağınız oyunları sunuyor. Ama ne kadar ücret alındığı netleştirilmedi. Sadece internette görüldüğü kadarıyla 2022 sezonu için planlar 294 dolardan başlıyor. Seçeceğiniz pakete göre de artıyor.
Buna ek olarak yine elde edilen bilgilere göre Youtube, NFL Sunday Ticket için bağlı ticari işletmelerinde dağıtımı desteklemenin ek yollarını ortaya koymak için de birlikte çalışma kararı aldı.
Ama düşünüldüğü zaman Sunday Ticket anlaşmasının Google açısından büyük bir darbe olduğunu söyleyebiliriz. Çünkü Youtube TV zaten halihazırda çok sayıda spor ağına ev sahipliği yapıyor. Şimdi burada özel haklara sahip olması onu daha ciddi bir rakip haline getirecek.