ABD kullanıcıları için bugün yayınlanan yeni tasarımla birlikte YouTube keşfet bölümüne podcast logosu da eklendi. Uygulamanın kısa süre içerisinde tüm dünyada aktif olacağı tahmin ediliyor. Şirket, özel bir podcast sayfası oluşturarak en çok kullanılan podcast platformunun konumuna göz dikmiş durumda. Podcasting ve YouTube arasında yaşanacak işbirliği olasılığı bile rakip şirketler Spotify ve Apple Podcasts için zorluk teşkil edebilir. Fakat YouTube’dan bu konu ile ilgili henüz resmi bir yorum veya açıklama gelmedi.
YouTube’un uzun vadeli planları belli olmasa da, Google markasının kendisini Apple Podcast’ler ve Spotify gibi büyük podcast sistemlerine bir alternatifi olarak algılanacağını gösteriyor. Aslında bu durum gerçekleşse bile çoğu kullanıcı için sürpriz olmaz. Açıkçası, YouTube, özellikle video sürümleri olan çok sayıda podcast’e ev sahipliği yapıyor. Keşfet sayfası, bu içeriklere daha fazla dikkat çekebilir ve daha fazla podcast yayıncısını çalışmalarını YouTube’da yayınlamaya teşvik edebilir.