Youtube’un şovlarını ve filmlerini reklam destekli kanallardan oluşan bir merkezde yayınlamak için medya şirketleriyle görüşmelerde bulunduğu bildiriliyor. Şirket, izleyicinin ilgisini tartma fikrini şimdiden test ediyor. YouTube planı uygularsa, sektörde Ücretsiz Reklam Destekli Televizyon Akışı olarak bilinen bir pazara giriyor olacak. Hangi içeriği sunduğuna ve tartışmalı kanalları nasıl kurduğuna bağlı olarak YouTube, bu hizmetlerden daha fazla dikkat çekeceğe benziyor.
YouTube, az sayıda kullanıcının reklam destekli kanalları izleyebileceği bir test yürüttüğünü doğruluyor. Bir sözcü ise konuyla ilgili olarak şunları söylüyor: “İzleyicilere kendileri için en önemli içeriği daha kolay bulmaları, izlemeleri ve paylaşmaları için merkezi bir hedef sağlamak amacıyla her zaman yeni yollar arıyoruz.”
Servisin test için Lionsgate, A+E Networks ve FilmRise gibi şirketlerle iş birliği yaptığı söyleniyor. Medya şirketleri için bu tür kanallar, aksi takdirde zayıflayabilecek içerikten gelir elde etmeleri için bir yol sunuyor. YouTube zaten reklam destekli filmler sunuyor ancak bu merkez, kullanıcılara izleyecekleri daha büyük bir ücretsiz film ve şov seçeneği sunacak. Kanalları, Pluto TV’ye benzer şekilde çalışabilecek. Bu platformda, CSI, Doctor Who, South Park ve Frasier gibi belirli şovların yeniden gösterimlerine adanmış kanalların yanı sıra realite dizileri, canlı haberler ve hatta spor kanalları bulunuyor.
FAST’a geçilmesi, YouTube’un geleneksel olarak platformla ilişkilendirilen içeriğin ötesinde diğer video formatlarına genişleme stratejisiyle uyumlu. Kasım ayında, premium akış kanallarını YouTube TV’den ana uygulamasına çıkardı.
Uzmanlara göre YouTube, ABD’deki akış hizmetleri arasında TV izleme süresinde en büyük paya sahip. İzlenme süresinin yüzde 8,8’iyle Kasım ayında Netflix’i arka arkaya üçüncü ayda geride bıraktı. FAST kanalları ve Sunday Ticket gibi girişimler, daha fazla zihin paylaşımını ve izleyicinin dikkatini toplamasına yardımcı olabilir.