İK yönetiminde en iyi 5 yazılım!

Bu yazılımlar, çalışanların yaşam döngülerini kolaylaştıran ve İK operasyonlarını optimize eden dijital bir araç olarak tarif edilebilir.

Günümüzde hibrit çalışmanın da yaygınlaşmasıyla İnsan Kaynakları (İK) departmanının sorumlulukları ve yönetim tarzı değişiyor. Şeffaflığın sağlanması ve gerek çalışanın gerek iş verenin alınan ve alınacak kararlardan şüphe duymaması adına İK yönetim yazılımları devreye giriyor. Bu yazılımlar, çalışanların yaşam döngülerini kolaylaştıran ve İK operasyonlarını optimize eden dijital bir araç olarak tarif edilebilir. Çalışan veri tabanı yönetimi, işe alım araçları, işe alım süreçleri, performans yönetimi, bordro entegrasyonu ve analitik gibi işlevler sunar. 

Son yıllarda İK yazılımlarına kaçınılmaz olarak yapay zeka modüllerinin de eklendiğini görüyoruz. Bu sayede özellikle çok geniş çalışan havuzuna sahip kurumlar yetenek edinme, eşleştirme ve duygu analizi gibi görevlerde de yapay zekadan destek alıyor. Sonuç olarak İK profesyonelleri, yöneticileri ve çalışanları gelişmiş verimlilikten, veriye dayalı karar alma sürecinden ve daha katılımcı bir çalışma ortamından yararlanıyor. Bu yazımızda süreçlerin kolaylaştırılması, iyileştirilmiş veri doğruluğu, azaltılmış idari yük, gelişmiş yetenek kazanımı, basitleştirilmiş işe alım, veriye dayalı karar alma, daha güçlü çalışan katılımı ve iyileştirilmiş risk yönetimi ile dikkatleri çeken yazılımlara yer vereceğiz. 

UKG Pro

UKG Pro, tüm sektörlerde küresel insan sermayesi yönetimini kolaylaştırmak için tasarlanmış bulut tabanlı bir platformdur. Bordro, sosyal haklar, işe alım, işe alım ve öğrenme yönetimi gibi temel işlevleri tek bir yerde sunması onu öne çıkaran temel özellik olarak gösterilebilir. Platform, personel seviyelerini dengelemeye ve işgücü maliyetlerini kontrol etmeye yardımcı olan gelişmiş bir planlama aracına ve program optimizasyonu, duyarlılık analizi ve aday eşleştirme gibi İK görevlerini kolaylaştıran yapay zekaya sahiptir. Mobil uygulama izin, ödeme, İK yardımı, primler, hedefler, notlar ve iç eğitim gibi konularda rahat ulaşılabilir menü seçenekleri sunar.

Platformun asıl parlayan yıldızı ise yetenek havuzu yönetimi. Burada en iyi performans gösterenlerin fark edilmesi sağlanarak potansiyel kaçışların önüne geçiliyor. Bildiğiniz gibi özellikle sirkülasyonun çok olduğu bilişim dünyasında bu özellik kalifiye personelin kurumda uzun soluklu çalışmasına olanak tanıyor. 

Paycor

Kişiselleştirilmiş koçluk, akıllı kaynak alımı, çevrimiçi öğrenme ve lider içgörüleri gibi farklı özellikler sunan Paycor ise aynı zamanda genel muhasebe verileriyle de entegre olduğu için çalışanların maaş bordrolarına, geçmişe ve vergi formlarına erişmeleri için zengin seçenekler sunuyor. Paycor’un kullanıcı deneyimi, web seminerleri için canlı sohbet istemleri, uyumluluk kontrolleri, ürün bilgileri ve fiyatlandırma ile kişiselliğin altını çiziyor. Kullanıcılar çalışanları departmana, konuma, unvana veya duruma göre filtreleyebilir ve yeni sorumluluk atamak gibi görevleri kolayca gerçekleştirebilir.

SAP SuccessFactors

Orta ve büyük ölçekli kurumlar için ideal olan SAP SuccessFactors ile devam ediyoruz. Bir çalışanın yaşam döngüsünün tüm yönlerini yönetmeye odaklanan kapsamlı bir İK yönetim paketi olan SAP SuccessFactors; işe alım, yetenek yönetimi, zaman takibi ve veriye dayalı içgörüler gibi modülleri içerir ve İK süreçlerinin sorunsuz yürütülmesini sağlar. Paket, bordro ve yan haklar yönetimi de dahil olmak üzere mevcut İK sistemleriyle entegre olur ve üçüncü taraf uygulamalarla ortak çalışabilir. Aynı zamanda İK analitiği ve iş gücü planlaması, çalışan deneyimi yönetimi ve bir öğrenme yönetim sistemi (LMS) sunar. 

Ek özellikler arasında SAP Performance Management and Goals, SAP SuccessFactors Learning, SAP SuccessFactors Compensation ve SAP SuccessFactors Employee Central yer alır. İçerdiği zengin özelliklerine karşın platformun yönetimi karmaşık gelebilir. Bu nedenle şirket 7/24 müşteri hizmeti sunarak sorun yaşadığınız her anda yardımcı olmayı hedefler. 

GoCo

GoCo ise kayıt, yeni çalışanların yönetimi ve zaman takibi de dahil olmak üzere İK süreçlerini kolaylaştıran ve aynı zamanda bordro çözümleri sunan bulut tabanlı bir İK sistemidir. Elde tutmayı artırmak, elektronik tablolara bağımlılığı azaltmak ve İK görevleri için özelleştirilebilir şablonlar kullanmak isteyen küçük ve orta ölçekli işletmeleri hedefleyen GoCo, sezgisel bir kullanıcı arayüzü ile kullanıcıya yük olmaz. Artılarının yanında, sınırlı özelleştirme seçenekleri nedeniyle bazı işletmelerin özel ihtiyaçlarını tam olarak karşılayamayabilir. 

GoCo’nun fiyatlandırması, benzer İK araçlarıyla rekabet edebilir düzeydedir ve sahip olduğu özellikler açısından mutlak bir değer sunduğunu söyleyebiliriz. Üzerinde durulması gereken en önemli özellik ise şüphesiz Magic Docs, İK İş Akışı Otomasyonu, Entegre Sosyal Haklar Yönetimi, Çalışan Self Servis Portalı, Uyumluluk Yönetimi, Mobil Erişim, Çalışan Katılımı, Raporlama ve Analitik, İzin Yönetimi ve Organizasyon Şeması’dır. GoCo’nun müşteri desteği genel olarak olumlu bir intiba uyandırsa da bazı kullanıcılar karmaşık sorunlar veya entegrasyon zorlukları için sağlanan desteği yeterli bulmayabilir.

TriNet

Son ürünümüz ise startup’lara daha uygun olduğunu düşündüğümüz TriNet. Trinet işletmeler için sektörde bir ilk olan uzman destek ekipleri sunan profesyonel bir iş veren kuruluşu (PEO) hizmet sağlayıcısıdır. Özel PEO planları, çalışan başına aylık olarak ücretlendirilir ve maaş bordrosu, risk azaltma, çalışanlara sağlanan faydalar ve teknoloji platformu gibi birleştirilmiş İK hizmetlerini içerir. 

TriNet’in Connect 360 platformu İK, maaş bordrosu ve sosyal haklar bilgilerine doğrudan erişim sağlar ve sektöre özel İK soruları için işletmeleri, alanında uzman kişilerle eşleştirebilir. Şirketin kullanıcı dostu platformu ve deneyimli destek temsilcileri, İK bilgilerinde gezinmeyi ve yönetmeyi de kolaylaştırıyor. TriNet ayrıca bordro ve sosyal haklar uyumluluğu, ACA uyumluluğu, COBRA uyumluluğu, istihdam uygulamaları risk yönetimi, işyeri risk yönetimi ve işçi tazminatı dahil olmak üzere risk ve uyumluluk için özel destek sağlar. Şirket ayrıca 500’den fazla etkileşimli kurs için çevrimiçi öğrenme yönetim sistemi de dahil olmak üzere çalışan eğitimi ve geliştirme çözümleri sunuyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu