2024’ün ilk çeyreğinde Hindistan akıllı telefon pazarı, önceki yıla göre %15’lik bir artışla 35 milyon adet satışa ulaştı. Samsung, Xiaomi ve Vivo arasında kıyasıya bir rekabet yaşanırken, Samsung 6.7 milyon adetle en çok satış yapan marka oldu. Xiaomi ise 6.4 milyon adetle ikinci sırada yer aldı ve Vivo 6.2 milyon adetle üçüncü sırayı kapmayı başardı.
Teknoloji devleri arasında kıran kırana yarış
Oppo’nun 3.7 milyon, Realme’nin ise 3.4 milyon adetle takip ettiği listede, Samsung’un Galaxy S24 lansmanının başarısı dikkat çekti. Güçlü AI odaklı kampanyalar ve cazip ön satış teklifleriyle talep artışı yaşandı. Xiaomi’nin kitle pazarına yönelik 5G stratejisi, Redmi 13C 5G ve Redmi Note 13 5G serileri sayesinde başarıya ulaştı.
Motorola, Infinix ve Apple, çift haneli büyüme rakamlarına ulaşırken, Apple’ın iPhone 15 modeli, çeşitli fiyat indirimleri ve promosyonlar sayesinde öne çıktı. Global akıllı telefon sevkiyatları ise yıl bazında %7.8 artarak 289.4 milyon adete ulaştı.
Pazardaki güç dengeleri değişiyor
IDC’nin raporuna göre, pazarın toparlanmasıyla birlikte, büyük markaların pazar payını artırması bekleniyor. Huawei’nin Çin’deki yeniden yükselişi ve Xiaomi, Transsion, OPPO/OnePlus ve Vivo’nun kayda değer kazanımları, bu firmaların genişleme ve çeşitlendirme alanları arayışını hızlandırabilir.