Oyun dünyasında heyecan verici bir gelişme yaşandı. AMD, Geliştiriciler Konferansı’nda (GDC 2024) FSR 3.1 güncellemesini duyurdu. Bu güncelleme, yapay zeka tabanlı yüksek çözünürlüklü görüntü oluşturma teknolojisinde önemli ilerlemeler vadediyor.
Yeni FSR 3.1, oyunlarda kare hızlarını optimize ederek kaliteyi artırıyor. Ayrıca, kare üretiminin diğer yükseltme çözümleriyle birlikte çalışmasını sağlayarak, oyun deneyimini zenginleştiriyor. AMD’nin bu son güncellemesi, daha az “parıltı” ve “hayalet görüntü” sorunlarına sahip, hareket halindeki veya sabit nesnelerde detay korumasını artıran gelişmiş bir görüntü kalitesi sunuyor.
FSR 3.1’in en dikkat çekici özelliklerinden biri, yükseltme teknolojisini kare üretiminden ayırması. Bu sayede, FSR 3.1 kare üretim teknolojisi, diğer yükseltme çözümleriyle birlikte kullanılabiliyor. AMD, bu güncellemeyle birlikte geliştiricilere yönelik daha kararlı bir FSR API’si sunarak, oyunların gelecekteki FSR sürümleriyle uyumluluğunu kolaylaştırıyor.
Bu yenilikler, oyun geliştiricilerine ve oyunculara büyük avantajlar sağlıyor. Geliştiriciler, oyunlarını daha kolay güncelleyebilirken, oyuncular daha akıcı ve yüksek kaliteli bir oyun deneyimi elde edebiliyorlar. FSR 3.1’in Vulkan® ve Xbox Oyun Geliştirme Kiti (GDK) desteği de bulunuyor, bu da teknolojinin daha geniş bir yelpazede kullanılmasını mümkün kılıyor.