Apple, 2018’de Amazon ile birlikte ABD’nin 1 trilyon dolarlık piyasa değerine ulaşan ilk halka açık şirketi olmak için yarıştı ve bu yarışı 2 Ağustos 2018’de kazandı. Daha sonra, 19 Ağustos 2020’de 2 trilyon dolarlık bir değerlemeye ulaşarak bir başka önemli kilometre taşını geçti. Apple, 3 Ocak 2022’de 3 trilyon dolarlık değerlemeye ulaşarak “hat trick” başarısını elde etti.
Son birkaç hafta içinde, Apple hisseleri Wall Street analistlerinin “alım satım aralığı” olarak adlandırdığı bir dönemde yan yana işlem gördü. Bu hafta, Apple neredeyse iki yıl önce ilk kez ulaştığı 3 trilyon dolarlık değerleme seviyesini tekrar yakaladı. Apple, bu yılı 125 dolarlık bir işlem fiyatıyla başladı ve yıl için %55’ten fazla bir kazançla 70 dolara yakın bir artış sağladı. Apple’ın 3 trilyon dolarlık değerlemeye geri dönüşünü sağlayan şey, güçlü ekosistemi ve Servisler olarak adlandırılan ikinci en büyük iş segmentinin şirketin kasasına sağladığı katkılardır.
Yatırımcılar, Apple’ın Vision Pro adlı uzaysal bilgisayarına yoğun ilgi gösteriyorlar. Bu cihazın kendisi değil, temsil ettiği potansiyel yükselişi, Apple hisselerini artırıyor. Vision Pro, Apple’ın AR gözlüklerine giden yolda ilk adımı temsil ediyor ve Google’ın 2012’de Google Glass’ı tanıttığında vaat ettiği bir dünyayı sunmayı hedefliyor. iPhone artık büyük yatırımcılar için eski haber olmuşken, Apple’ın gerçekten bir sonraki seviyeye taşıyacağı ürün Vision Pro değil, Vision Pro’nun inşasına yardımcı olacağı sonraki ürün olacak. Apple Glass ya da Apple’ın AR gözlüklerine vereceği isim, hala önemli bir gelişme olarak görülüyor.