IT liderleri önümüzdeki iki yıl boyunca tümleşik iletişim ve işbirliğine yatırım yapmayı planladıklarını, hem barındırılmış hem de hibrit bulutun benimsenmesinde önemli oranda bir artış beklediklerini söylüyor.
IDG Enterprise’ın yeni bir araştırmasına göre tümleşik iletişim ve işbirliğindeki (Unified Communications and Collaboration – UC&C) benimsenme kalkışa hazır. “2015 Tümleşik İletişim ve İşbirliği Anketi”nde ankete katılan 652 IT liderinin yüzde 33’ü önümüzdeki 12 ay içinde UC&C harcamalarını ortalama yüzde 9 oranında (sadece yüzde 3’lük bir kesim harcamaları kısmayı planlıyor) arttırmayı planladıklarını bildirdi. Büyük işletmeler halihazırda UC&C ürün ve servislerine ortalama 8.1 milyon dolar harcıyor.
IT karar vericileri bulutu gayelerini yükseltmek üzere değerlendiriyor. Yüzde 71 gibi yüksek bir kesim bulut bilişimin kendilerinin satın alma planlarına tesir ettiğini söyledi. Yaklaşık üçte biri ise bunu tesirin de ötesine taşıyarak bulut servislerinin önemli bir etki sağladığını ifade ediyor.
Planlar bir kenara, şu an için ankete katılanların yarısı kadarı (yüzde 49) halen yoğunluklu olarak on-premise yazılım kullanıyor. Şaşırtıcı bir biçimde 2012’den beri bu pek değişmedi ki o zamanki benzer bir ankette katılan IT karar vericilerin yüzde 51’i bugün yoğun olarak sadece yerinde UC&C ürünlerini kullandıklarını rapor etti. Geçiş he ne kadar ağır kalsa da, iki yıl içinde katılımcıların yalnızca yüzde 18’i kadarı UC&C konuşlandırmalarının tamamen on-premise temelli kalacağını bekliyor. Hibrit modeller en yaygın kabul görecek olanlar.
Günümüzde 1,000 ve üzeri çalışan sayısına sahip olan firmalar olarak tanımlanan büyük işletmeler küçük ve orta ölçekli işletmelere nazaran daha fazla yerinde UC&C yazılımı kullanma eğiliminde (yüzde 42’ye karşın yüzde 55). Bu yarışı sürdürmek için eski UC&C yazılımlara sahip olmadıkları dikkate alındığında KOBİ’lerin saf bulut tabanlı UC&C servilerine yönelme ihtimalinin çok daha yüksek olması şaşırtıcı değil (yüzde 7’ye karşın yüzde 20.) Fakat 2017 itibariyle büyük işletmelerin iki kat fazlası (yüzde 15) muhtemelen barındırılmış bir servise yönelecek.
Daha fazla büyük işletme tamamen bulut tabanlı bir yaklaşıma yönelecek olsa da hibrit sistemler en yaygın seçenek olacak. İki yıl içinde büyük işletmelerin yüzde 54’ü ve KOBİ’lerin yüzde 42’si hibrit bir UC&C modelini uygulayacak (bugünkü aynı oranlar sırasıyla yüzde 30 ve yüzde 27).
UC&C’yi neden kullanalım?
Tahmin edebileceğiniz gibi UC&C’ye yatırım yapan firmaların başlıca gerekçesi çalışanların işbirliğini geliştirmek. Katılımcıların yüzde 43’ü işbirliğine vurgu yaparken verimlilik de yüksek oranlardaydı (yüzde 42). Esnekliği arttırmak ve daha mobil bir işgücünü tesis etmek UC&C’ye yatırım yapmak isteyen IT için güçlü bir nedendi (yüzde 33).
Şirket içi, çalışanlar arasındaki iletişim için e-posta halen tercih olmayı sürdürüyor (yüzde 92) ve onu telefon (yüzde 88) ile yüz yüze toplantılar (yüzde 81) izliyor. Anında mesajlaşma, kısa mesaj, ekran paylaşımı, görüntülü konferans (hem oda tabanlı sistemler hem de FaceTime, Skype ve Hangouts gibi servisler) da yüzde 33 ila 67 arasındaki oranlarla popülerliklerini koruyor.
CIO’lar karar verme sürecine liderlik ediyor
UC&C’yi uygulamanın maliyet ve karmaşıklığı aşikarken, satın alma kararlarının çoğunun üst düzey idareciler tarafından verilmesi mantıklı gözüküyor. Katılımcılara göre UC&C çağrısı yapacak en olası adaylar CIO’lar (yüzde 64), kıdemli iş liderleri (yüzde 41) ve IT yöneticileri (yüzde 34).
Söz konusu kararları verirken CIO’lar ve diğer IT liderleri bir UC&C tedarikçisinin seçimi sırasında en önemli etkenler olarak şunları listeliyor:
*Güvenlik gereksinimlerini karşılama yeteneği: yüzde 58
*Kullanım kolaylığı: yüzde 46
*Düşük toplam sahiplik maliyeti: yüzde 45
*Mevcut mimariye entegrasyon: yüzde 40
Şaşırtıcı biçimde, her ne kadar maliyetler ve kullanım kolaylığı ile ilgili endişeler olsa da, katılımcıların yarısından daha azı firmalarının Skype (yüzde 45), Microsoft Lync (yüzde 40) ve Google Chat (yüzde 22) gibi uygulamaları kullandığını söylüyor. Rapora göre araçları kullanma kararı bir şekilde kullanmakta oldukları bir paketin parçası olup olmadıklarına dayanabilir.