Forbes tarafından açıklanan dünyanın en değerli 100 markası listesinde teknoloji şirketlerinin ağırlığı dikkat çekti.
Ünlü finans dergisi Forbes tarafından geleneksel olarak açıklanan en değerli 100 marka sıralaması 2020 yılı için de belli oldu. Teknoloji firmalarının ağırlıkta olduğu listede farklı sektörlerden şirketler de yer alıyor.
En değerli 100 markaya teknoloji damgasını vurdu
Listenin ilk 10 markasına göz attığımızda Apple’ın birinci sırada yer aldığını görüyoruz. Onu Google, Microsoft ve Amazon takip ederken beşinci sırada Facebook yer alıyor. Listede altıncı sırada ise Coca-Cola bulunurken, onu sırasıyla Disney, Samsung, Louis Vuitton ve McDonald’s takip ediyor.
Dünyanın en değerli 10 markası
- Apple – 241.2 milyar dolar
- Google – 207.5 milyar dolar
- Microsoft – 162.9 milyar dolar
- Amazon – 135.4 milyar dolar
- Facebook – 70.3 milyar dolar
- Coca-Cola – 64.4 milyar dolar
- Disney – 61.3 milyar dolar
- Samsung – 50.4 milyar dolar
- Louis Vuitton – 47.2 milyar dolar
- McDonald’s – 46.1 milyar dolar
Görüldüğü gibi listenin ilk on markasının 6 tanesi doğrudan teknoloji ile ilgili şirketlerden oluşuyor. Öte yandan listede otomobil şirketlerinin ciddi değer kaybı olduğu da gözlerden kaçmadı. Örneğin bir önceki yıla göre en çok değer kaybeden markalar arasında yüzde 14 ile Mercedez-Benz yer alırken onu yüzde 14 ile Ford takip etti. Değer kaybedenler listesinin birinci sırasında ise Facebook yer aldı. Şirket en değerli beşinci şirket olmasına rağmen değer kaybı yıllık bazda yüzde 21 olarak açıklandı.
Listede en çok değer kazanan şirket ise önceki yıla yüzde 72 artış sağlayan Netflix oldu. Onu yüzde 42 ile Chanel, yüzde 40 ile Amazon, yüzde 30 ile Microsoft ve yüzde 24 ile PayPal takip ediyor.
Bu tarz listeler bilimsel olmamakla beraber markaların durumu hakkında fikir vermesi için tercih ediliyor. Forbes’in 2020 yılının en iyi şirketleri listesine internet sitesinde ulaşabilirsiniz.