Sosyal medya devi Facebook, kullanıcıların birbirleriyle etkileşim kurmasını sağlayan ve platformun ilk dönemlerinden beri var olan ‘dürt’ özelliğini yeniden canlandırdı. 2004 yılında sitenin lansmanıyla birlikte kullanıma sunulan bu özellik, ‘beğen’ ve ‘tepki’ butonlarından çok daha önce gelmişti. 2010’ların başlarında zirve yapan dürtme işlevi, basitçe ‘merhaba’ demenin bir yolu olarak kullanılıyordu. Ancak zamanla, bu işlev kullanımdan düşmüş ve unutulmaya yüz tutmuştu.
Geçtiğimiz ay sessizce yapılan bir güncellemeyle, ‘dürt’ özelliği daha bulunabilir hale getirildi. Arama çubuğuna ‘dürtme’ kelimesinin çeşitli varyasyonlarını yazmak, kullanıcıları onları dürtmüş olan kişilerin yanı sıra dürtmeyi önerilen arkadaşların listesini görebilecekleri bir ‘Dürtmeler’ sayfasına yönlendiriyor. Kullanıcılar artık arama sonuçlarında çıkan arkadaşlarının altında bir ‘Dürt’ butonunu da bulabiliyorlar.
Gençler arasında yükselen bir trend: ‘Dürtme’
Facebook, geçtiğimiz ay içinde ‘dürtme’ işleminde 13 kat artış gördüğünü belirtti ve tüm dürtmelerin yarısından fazlasının 18 ile 29 yaş arasındaki kullanıcılar tarafından yapıldığını açıkladı. Şirket, kullanımıyla ilgili spesifik rakamları paylaşmayı reddetti. Ancak bu artış, ‘dürt’ özelliğindeki değişikliklerden sonra hızla büyüdüğünü gösteriyor.
Uzun süredir Facebook kullanıcıları için ‘dürtme’ özelliği güçlü bir nostalji duygusu uyandırıyor. 26 yaşındaki Brooklin Dugey, eskiden tanıdığı herkese dürtme gönderdiğini söylüyor. On yıldan fazla bir süre sonra, bu etkileşimi hala komik bulduğunu ve şimdilerde sadece yakın arkadaşlarına ve ailesine dürtme gönderdiğini belirtiyor. “Bu, birine ulaşmanın ve bir seriyi sürdürmenin aptalca, sevimli bir yolu,” diyor Dugey. “Çok basit bir şey yapmak ama aynı zamanda ‘dürt’ olarak adlandırılması beni gıdıklıyor.”
Çevrimiçi ortamda bazıları, Z kuşağının bu kadar eski bir özelliği nasıl bildiğine şaşırıyor. Ancak Z kuşağının daha yaşlı üyeleri, dürtmenin ilk popüler olduğu dönemlerde aktif Facebook kullanıcılarıydı. 27 yaşındaki Karan Thakkar, lise yıllarında arkadaşlarıyla sık sık dürtme savaşlarına katıldığını ve bu etkileşimi, bir konuşma yapmak zorunda kalmadan veya farklı bir sayfaya geçiş yapmadan bir arkadaşına onu düşündüğünü bildirmenin düşük çaba gerektiren bir yolu olarak gördüğünü söylüyor. Ancak Thakkar, kendi neslinin daha genç üyelerinin de dürtmeyi yeni bir keşif olarak keyifle kullandıklarına şaşırmayacağını belirtiyor.
Bu yenilik, Facebook’un kullanıcı etkileşimini artırmak ve platformun erken dönemlerini anımsatmak için yaptığı hafif değişikliklerle ‘dürtme’ aracını canlandırdığını gösteriyor. Sosyal medya devi, dürtme önerilerini bulmayı ve kullanmayı daha basit hale getirdiğini söyledi. TechCrunch’a göre, Facebook kullanıcıların arama aracından arkadaşlarını dürtmelerine olanak tanıyor, böylece süreci basitleştiriyor.
Facebook’un ‘dürt’ özelliği, kullanıcıların sosyal medyada birbirleriyle etkileşim kurma biçimlerini yeniden şekillendiriyor ve bu eski özelliğin yeniden canlanmasıyla, kullanıcılar arasında nostalji ve yeni bir etkileşim biçimi olarak popülerlik kazanıyor.