IoT ve analitik tarafına odaklandıklarını söyleyerek firmaları da bu yönde davettiklerini belirten Tech Data Genel Müdürü Behçet Yumrukçallı, “Geniş bir ekosistemin içinde bu alanda ihtiyaçlara yönelik olarak hizmet vereceğiz” diyor. Yumrukçallı, verinin analizinin de önemine vurgu yaparak, kendilerinin özellikle analitik ile ilgili iş ortakları olduğunu, onları da diğer iş ortaklarıyla deyim yerindeyse, ‘evlendirmeyi’ düşündüklerini belirtiyor.
Tech Data Genel Müdürü Behçet Yumrukçallı, 2019 yılının üçüncü çeyreği itibariyle pozitif bir pozsiyona geçtiklerini söyleyerek, sözlerine 2019 yılı değerlendirmesiyle başlıyor. Dördüncü çeyrekte ise tarihlerinin en kârlı çeyreğini geçirdiklerine dikkat çeken Yumrukçallı, bu iki çeyrekle birlikte seneyi olumlu kapattıklarını belirtiyor.
“Demo ortamlarına önemli yatırımlar yapıyoruz”
2020 yılına daha umutla baktıklarını ifade eden Yumrukçallı, trendleri gördüklerini ve bu trendlerin bu yıl da hızlı bir şekilde ilerleyeceğini düşündüklerini kaydediyor. Behçet Yumrukçallı, “Bizim de pazarda daha güçlü olmak adına kendi içimizde aldığımız inisiyatifler bulunuyor. Şu anda ekibimizin yüzde 25’i, 29 mühendisimiz satış öncesi ve sonrası tarafta. Hiçbir distribütörde bu oranın olmasının imkanı yok. Aynı zamanda ortakların, müşterilerin çözümlerimizi deneyimlemesine çok önem veriyoruz. Dolayısıyla demo ortamlarına da önemli yatırımlar yapıyoruz. Yani iş ortaklarımız, neredeyse taşıdığımız bütün büyük markaların çözümlerini kendi veri merkezimizde bulabiliyor. Mühendislerimizin destekleriyle ister bizim ortamlarımızda ister müşterilerimizin ortamında gerekli demo’ları yapabiliyoruz. Bu bir katma değer. Bunları yapmaya da devam edeceğiz” diyor.
Yumrukçallı, 2020 yılında da Tech Data’nın global bir firma olma özelliğinden yararlandıklarını dile getirerek, globalde alınan inisiyatiflerin, Türkiye’ye en uygun olanlarını seçerek uygulamaya çalıştıları bilgisini veriyor. Yumrukçallı 2020 yılı özelinde IoT ve analitik tarafının kendileri için oldukça önemli olduğunu vurguluyor. “Tech Data bunu ‘next generation’ olarak adlandırıyor” diyen Yumrukçallı; IoT, analitik, bulut servis ve güvenlik konusunun kendileri için ‘next generation’ kavramı içinde 5 ana alan olduğunun altını çiziyor. Yumrukçallı, bu noktada da kendilerine yazılım ile bu alanların daha fazla katma değer getireceğine işaret ediyor.
“Pazarlama ve Yeni Nesil İş Geliştirme Yönetimi bir arada”
Behçet Yumrukçallı şöyle devam ediyor: “Bu kapsamda; bu yıl yurtdışı ile daha yakın çalışacağız. Orada ciddi kaynaklar bulunuyor. Bizim de bu kaynkaları Türkiye’de kullanma şansımız var. Aynı zamanda önemli başarı hikayeleri de bulunuyor. Amacımız bunları Türkiye’ye getirmek. Taşıdığımız pek çok marka var. Bu markaları bir araya getirerek, tek noktada ve bir ekosistem oluşturmaya çalışıyoruz. Bu noktada şirketimizde yeni iş birimleri oluşturduk ve tamamen pazarlama tarafını Yeni Nesil İş geliştirme Yönetimi ile birleştirdik. Bu alanda işi geliştirmeye başlıyoruz. Ayrıca bazı yalım ve donanımlar dağınık olarak duruyordu. Bunlara odaklanma şansımız yoktu. Bunları da bir iş birimi altında topladık. Burada da Yeni Nesil İş Geliştirme Yönetimi ile kol kola çalışmalarımızı sağlıyoruz.”
“Çalışmalarımızı daha çok IoT ve analitik ile paralel hale getirmeye çalışacağız”
Tech Data’nın üzerinde durduğu en önemli konulardan biri IoT. Bu noktayı Behçet Yumrukçallı da vurgularken, özellikle IoT tarafında odaklanan firmaları davet ettiklerini ve çözümlerini kendi lab’larına koyacaklarını kaydediyor. Yumrukçallı, “Bunları biribiriyle entegre edeceğiz. İsteyenlere bu geniş ekosistemimizi sunacağız. Bir çözüm mü isteniyor; buradaki iş ortağımız bu, buradaki iş ortağımız da bu, ayrıca şöyle bir eksiklik görüyoruz diye hizmet vereceğiz” şeklinde konuşuyor.
İşin en zor kısmının toplanan veriyi analiz etme olduğuna işaret eden Yumrukçallı, kendilerinin özellikle analitik ile ilgili iş ortakları olduğunu, onları da diğer iş ortaklarıyla deyim yerindeyse, ‘evlendirmeyi’ düşündüklerini belirtiyor. Behçet Yumrukçallı, “Biz çalışmalarımızı daha çok IoT ve analitik ile paralel şekilde giden bir hale getirmeye çalışacağız” diyor.
“Bulutla beraber servis sağlayıcıların artması, uygun abonelik modelli lisanlamalar getiren firmalar için avantaj oldu”
Behçet Yumrukçallı: “Bu yıl özellikle dijital dönüşüm ve analitik tarafındaki gelişmelerin devam edeceğini düşünüyorum. Birkaç yıldır dijital dönüşümü sürekli konuşuyoruz. Evet, bunu uygulamaya başlayan firmalar da var. Analitik tarafındaki yazılımlarda biraz artış var; doğru. Bulut ile beraber servis sağlayıcıların artması da şirketlere uygun abonelik modelli lisanslamaları getiren firmalar için bir avantaj oldu. Bizim o tarafta da bir ivmelenme söz konusu. Yeni distribütörlük anlaşmalarımız da var. Bunlar da güç katacak. Dolayısıyla piyasayı olgunlaştırmayı sürdürüyoruz.”