Oyun sektörü covid-19 salgınından dolayı nadir olarak olumlu etkilenen sektörlerden biri. Nedeni ise eve kapanan insanların oyalanmak, zaman geçirmek için başvurdukları etkinliklerin başını çekiyor olması. Ancak yeni çıkarılması düşünen çoğu oyun salgın nedeniyle ertelenmişti. Öyle ki kimi firmalar yeni oyunlarını birkaç sene ileriye ötelemişti.
Mevcut düzenini kuran firmalar her ne kadar fazlaca etkilenmese de yeni çıkarılması planlanan ve yeni kurulacak firmalar büyük yara aldı. Olayın olumlu tarafı ise birçok oyun yeni milyonlarca yeni oyuncu kazandı. Bu firmalardan en önemlileri PUBG Mobile, LOL, Dota, FIFA, NBA oyunları oldu. Tabi kullanıcı sayısı artınca oyunların kazançlarında da büyük artışlar oldu. Bu artışlardan en çok dikkat çekeni ise PUBG Mobile’ın kazancı oldu.
PUBG Mobile her ne kadar ücretsiz bir oyun olarak sunulsa da oyun için oyuncuların satın alabileceği ürünler yer alıyor. Oyuncuların sadece bu harcamalarından firma yaklaşık olarak 7,4 milyon dolar kazanıyordu ve bu rakam 2020’de 2,7 milyar doları buldu. 2020’nin ilk dokuz ayında oyun, dördüncü çeyrekte 555 milyon dolar ile çeyrek başına 704 milyon dolarlık bir kazanç sağladı. Toplamda ise kazancı 5 milyar doları geçti.
Rapora göre PUBG’nin mobil versiyonunda oyuncu harcamaları 2021’in ilk çeyreğinde 709 milyon dolara ulaştı. Ocak ayı, yalnızca oyuncu harcamalarında 259 milyon dolarlık bir artış gördü ve bu, oyunun oyun tarihindeki en büyük üçüncü kazanç ayı olduğunu kanıtladı. Bildirilene göre, Çin oyunun en büyük pazarı oldu ve Çin versiyonu Games For Peace piyasaya sürüldüğünde başarısında etkili olduğunu kanıtladı.