Bir iş yeri için web sitesi adeta kartvizit gibidir. Kurumsal kimliğinizi temsil eden web siteleri ne yazık ki bazen, hatta çoğunlukla aceleye getirildiğinden istenilen etkiyi yaratmaz. İster tasarımı kendi bünyenizde isterseniz de aracı kurumlar üzerinden çözün fark etmez; size vereceğimiz ipuçları sayesinde siteniz daha profesyonel bir yapıya bürünecektir.
Hazırsanız başlayalım!
1- Alan Adı
İlk kuralımız alan adı yani domain adresiniz. Tabii ki her şirketin bir sitesi olacak. Ancak doğru isim sizi daha profesyonel gösterip arama motorlarında yukarı taşıma gücüne sahip. Tabii ki her gün binlerce alan adı satın alındığı için tam olarak istediğiniz ismi almakta zorlanabilirsiniz. Böyle bir durumda fazla uzun olmayan ve yaratıcı bir çözüm geliştirmelisiniz. Unutmayın işinize paralel olarak alan adınız da değer kazanacak ve sonunda size katkı sunacaktır.
2- Logo
Yeni kurulan şirketlerin ihmal ettikleri konulardan birisi logo. Logo konusunda basite ya da ucuza kaçmayın. Unutmayın ki logo sizin kurumsal kimliğinizi temsil etmektedir. Bu yüzden sitenizi açmadan önce mutlaka logo işinizi halletmiş olun.
3- Slogan
Akılda kalıcı kısa ve vurucu bir slogan sizi rakiplerinizden ayıracaktır. İlham almak için eski reklamları inceleyebilir ve büyük şirketleri mercek altına alabilirsiniz. İşte size bir fikir: “Herkes slogan atar, siz slogan bulun!”
4- Kaliteli içerik
Söylemeye gerek bile yok ancak sitenizin içeriği mutlaka kaliteli olsun. Bir şekilde sosyal medya veya farklı bir yerden müşteriyi çektiniz fakat ona derdinizi nasıl anlatacaksınız? Yapmacık olmayan ama bilgilendirici bir üslup ve bir de İngilizce seçeneğin yer aldığı bir kurumsal bir dil kullanın. Gerekirse bir editörden yardım alın.
5- Dahili linkler
Sitenizde yer alan içeriğe hakim olun ve siteniz içerisinde kullanıcıyı dışarı kaçırmadan kendi içeriğinize yönlendirin. Bunu akıllıca yaparsanız ziyaretçileri daha uzun süre sitenizde misafir edip mesajınızı daha uzun sürede vermeyi başarabilirsiniz.
6- Sosyal medya butonları
Ziyaretçiyle her noktada temas halinde olun. Bunun için yazıların görünebilir yerlerine Twitter, Facebook gibi bağlantı butonları ekleyin. İçeriğiniz kaliteliyse ve okuyucu bunu beğenirse paylaşım yapmaya karar verir ve böylece organik büyüme gerçekleştirmiş olursunuz.
7- Canlı destek hattı
Sitenin görünen bir yerine mutlaka bir canlı destek kutucuğu bulunsun. Ziyaretçinin aklına her an bir soru veya fikir gelebilir. Sıcağı sıcağına bunu karşıdaki müşteri temsilcisiyle paylaşmak çok değerli bir pazarlama hamlesidir. Hafife almayın ve en az bir kişiyi bu işle görevlendirin.
8- Mesai saatleri
Önemsiz gibi görünebilir ancak kurumsal mesai saatlerinizin sitenizde belirtilmesinde yarar var. Kaça kadar açıksınız, haftasonları hizmet veriyor musunuz? 7 gün 24 saat açık mısınız? O halde bu bilgileri ziyaretçilerinizle mutlaka paylaşın. Hiçbir kurum müşterisini “Bugün kapalıyız” bahanesiyle geri gönderme lüksüne sahip değil.
9- İletişim bilgileri
Telefon, e-posta, cep telefonu, adres, konum bilgisi, açık adres tarifi gibi her türlü iletişim bilgisini net bir şekilde paylaşmayı ihmal etmeyin. Bu bilgilerin güncel tutulduğuna emin olun.
10- Hakkımızda kısmı
Sizinle iş yapacak biri mutlaka site üzerinde yer alan “hakkımızda” kısmına göz atar. Burası basmakalıp bir dille geçiştirilmek yerine derdiniz, işiniz, emeğiniz, uğraşınız her ne ise kendi dilinizle özgün bir şekilde ifade edilmeli. Asla başka sitelerden kopyalama yapıştırma yapmayın.
11- CAPTCHA
Siber bir saldırıya maruz kalabilir veya botların hıncına uğrayabilirsiniz. O nedenle CAPTCHA güvenlik kullanarak sitenin veya veritabanızın aşırı yüklenme sonucu çökmesine engel olun.
12- Gizlilik politikası
Artık herkes veri ihlalinden şüphe duyuyor. Bu yüzden sitenizde mutlaka belirgin bir şekilde “Kullanım şartları ve gizlilik politikası” ibaresi yer almalı. Hangi veriyi ne amaçla aldığınız ve nasıl kullanacağınız net ve hukuki bir dille belirtilmeli. Aksi halde hiç güven veren bir tablo çizmemiş olursunuz.
13- Yoruma açık olun
Belki biraz blog havası verecek ancak mutlaka içeriklerinizde yorum ekleme özelliği bulunsun. Böylece ziyaretçiler birer kullanıcıya dönüşmeye başlar ve size de ilham verebilirler.
14- Okunaklı font seçimi
Tasarımın önemli bir tamamlayıcısı ise font kullanımıdır. Havalı duracak diye gözü yoran fontlardan uzak durun. Fazla klasik seçimler de yapmayın. Amacınıza uygun okumayı kolaylaştıran fontlar kullanıcıları daha uzun süre sitede tutar.
15- Mobil uyumluluk
Harika bir siteniz var; en azından masaüstü bilgisayarınızda böyle gözüküyor. Gel gelelim akıllı telefonla girildiğinde karman çorman hale geliyor. O halde tüm emeğiniz boşa gider. Sitenizi mutlaka ama mutlaka hem Android, iOS hem de Opera, Dolphin gibi farklı mobil tarayıcılara uyumlu hale getirin.
16- Hızlı ve güvenilir hosting
“Arkadaşın sunucusu var site işini orada hallederiz.” diye günü kurtarmayın. Güvenilir ve hızlı bir hosting firması ile anlaşarak içiniz rahat bir şekilde sitenizi büyütün. Güvenilir bir hosting sayesinde hemen destek alabilir ve artan trafiği kontrol edebilirsiniz.
17- Otomatik site yedekleme
Genellikle hosting firması ek bir ücret karşılığında sitenizi yedekleme hizmeti sağlar. Bu hizmet günün birinde hayati verilerinizi kurtarabilir. O yüzden es geçmeyin ve yedekli gidin.
18- Güvenli bir alanınız olsun
Hosting ile güvenlik konusunu baştan konuşun. Özellikle e-ticaret düşünüyorsanız güvenlik konusunda baştan işleri sıkıt tutun ve gerekli modülleri satın alın ya da kiralayın. Emin olamadığınız noktalardan bir uzmandan danışmanlık da alabilirsiniz.
19- CMS kullanın
İçerik yönetimi anlamında artık evrensel hale gelen CMS kullanın. Aksi halde en ufak bir güncelleme veya yeni bilgi girişi için bir uzmanın iyi gününü beklemeniz gerekir. CMS kurulum sonrasında kontrolü size vererek sitenizi hızlandırır.
20- Google Analytics kullanın
Web sitenizdeki trafiği gözlemleme ve verileri analiz etmek adına Google Analytics artık evrensel bir araç haline geldi. Sitenizde kim ne kadar kalıyor, nerede vakit harcıyor, nereden hangi saatlerde bağlanıyor gibi birçok detaylı kriteri yorumlayarak trafiğinizi artırın.
21- Videolarınızı siteye yüklemeyin
Emin olun zamanla sitenizdeki videoların sayısı artacaktır. Bunu sunucuya atıp oradan gösterim yaparsanız siteniz yavaşlayabilir. Bunun yerine YouTube gibi harici kaynaklara yönelin. Bu vesileyle kurumsal videolarınızdan oluşan YouTube sayfası da edinmiş olursunuz.
22- Arka plan müziği koymayın
Her ne kadar zen müzikleriyle sitede dingin bir hava yaratmak istiyor olsanız da bundan vazgeçin. Müzikler hem internet bandından yer hem de kısa sürede tekrara girerek kullanıcıyı sıkar. Tabii müzikle ilgili bir satış yapıyorsanız bir istisna yapabilirsiniz.
23- Flash kullanmayın
Özellikle belli bir yaşın üstü için Flash çok deneysel bir internet ögesiydi. Ancak günümüzde her geçen gün desteğini kaybeden Flash artık demode oldu. Kod karmaşası ve uyum sorunu yaratan Flash’ı kurumsal sitenizde tercih etmeniz için herhangi bir neden yok.
24- “İçeri girmek için tıklayın” gibi tasarımlardan uzak durun
İddialı bir resim ve hemen ardından “Fazlası için tıklayın” logosu… Kulağa cazip gelse de artık 90’larda yaşamıyoruz. Sitenize giren bir kişi ilk olarak bu tarz tıklama hileleri yerine sade, net bir içerikle karşılaşmalı.
25- Hıza dönük bir kod yapısı tercih edin
Çok yüklü, dolu dolu bir site yapacağım diye sitenizi yavaşlatmayın. Amacınız her zaman için hızlı açılan bir sayfa olmalı. Bunun için de kodun, görsellerin ve tüm içeriğin düzgün optimize edilmesini sağlayın. Bir kuruma tasarım yaptırıyorsanız önceliğinizin açılış hızı olduğunu söyleyin. Artık kimse 40 saniyede yüklenen Commodore 64 oyunu gibi bir site için sabırlı değil.
26- Güncel ve özgün olun
Son olarak mutlaka içeriğinizi güncelleyin. Asla bir siteyi açtıktan sonra kaderine terk etmeyin. Mutlaka ilgili haberler, yenilikler gibi dinamik kısımlar bulundurun. Başka yerlerden içerik çeken yazılım hilelerini tercih etmeyin. Her satırın altında sizin imzanız olsun. Böylece başarıya giden yolu siz çizmiş olun.