Güzel Sanatlar Müzesi CIO’su Tom Catalini, IT liderlerinin sosyal medya içinde mutlaka yer alması gerektiğini söylüyor.
CIO.com yazarı Martha Heller’in Güzel Sanatlar Müzesi CIO’su Tom Catalini ile CIO’lar ve Sosyal Medya üzerine yaptığı söyleşi…
Kaç CIO liderlik rolünde sosyal medyayı kullanıyor?
Bu sayı şaşırtıcı derecede az miktarda. Sosyal medya yeni bir şey olmadığı gibi geçici bir heveste değil. Değişen iş modellerini ve şirketlerin müşterileriyle nasıl etkileşime geçtiğini görüyoruz. Daha fazla CIO’un sosyal medya ile daha fazla meşgul olacağını sanırdım ama durum gerçekten vahim derecesinde.
Bence bu bir rahatlık düzeyi sorunu. Sosyal medya diğer teknolojilere göre daha fazla bir yaklaşım gerektiriyor. Çoğu teknolojilerde sistematik bir bakış açısı ediniriz. İş hedefleri ve amaçlarını hakkında düşünmek ve daha sonra bir başı, ortası ve sonu olan planlar oluştururuz. Ancak sosyal medyada durum biraz farklı. Sosyal medyayı keşfetmek ve öğrenmek için son oyunun ne olduğunu bilmeden içine girmeniz gerekiyor. Orada aktif hale gelince; Ne söyleyeceğim? Kim ilgilenecek ? Ne yapacağım ? Bu ilk etapta zor gözükebilir. Ancak dünya değişiyor ve buna ayak uydurmalısınız. Birkaç yıl öncesine kadar insanlar en temel iş profilinize ya da Linkedln hesabına fotoğraf koymaktan rahatsız olurdu. Şimdi ise bu ağın bir parçası olmamak garip olur.Peki sizce bu kadar az olmasının sebebi nedir ?
Sosyal medyaya giriş yapmak için böyle bir engel oluşursa ve hedef net değilse, ne yapacağız ?
Sosyal medya işletmelerin çalışma biçimini değiştiriyor. Eğer masasında strateji hakkında akıllıca konuşan bir iş lideri olmak istiyorsanız, sosyal medya okur yazarı olmanız gerekiyor. Bu işle ilgili durum çalışmaları okuyarak, okur yazar olamazsınız. Eğer bu medyada yer almak istiyorsanız, kolları sıvayıp çok daha hızlı ve çok daha iyi bir anlayışla öğrenmelisiniz. Aksi takdirde, iş ortaklarınıza nasıl tavsiyelerde bulunabilirsiniz ki? Eğer tweet, retweet ve insanları takip etmek ne demek olduğunu bilmiyorsanız, ortam hakkında nasıl akıllıca konuşabilirsiniz ki? Kişisel deneyim; müşterilerinizin kullandığı araçları ve onları iş olarak nasıl kullandıklarını önünüze serecektir.
Sosyal Medya’ya giriş için ilk adım ne olmalı ?
Başlamak için Twitter harika bir yer. Hafif bir kamu ortamı da var Twitter’da. Orada bir süreliğine pusuya yatarak, tweet’e başlamadan önce bir çok şeyi öğrenebilirsiniz. Bu platform, mobil ve içerik boyutu da sınırlı olduğu için ilk çekmek çok zamanınızı almaz. Bu bir sandviç almak için sırada beklerken birkaç dakika geçirmeniz kadar kolay bir şey.
Twitter kullanmak yeni bir kullanıcı için ilk etapta karışık gelecektir. Kimi takip etmeliyim ? Bu hastags’ler neler? Yapmanız gereken tavşan deliğinden aşağıya inin ve bir yolunu arayın. Ayrıca birkaç haftalığına twitter’da olmak yeterli olmayacaktır. Zamanla onunla çalışmanız gerekiyor.
Bir süre sonra balıklama atlamaya hazır olduğunuzda, internetten kendi köşesinde bir şey hakkında perspektif sunan bir bloglar okumakla başlayabilirsiniz. Çünkü bu süreci başlatmanın en iyi yollarından biri insanların bloglarında ne yazdığını okumaktır. İlgilendiğiniz bloglarda yorum yapmaya başladığınızda, artık kendi bloğunuzda ne söylemek istediğinizi çok daha iyi anlamış olacaksınız.
Sosyal medya deneyimleriniz neler ?
Birkaç yıl önce sosyal medyaya merak salmıştım. Farklı platformlar hakkında yazılan bazı kitaplar okudum ve bu deneyimlerimle birlikte birkaç hesap açtım. Bir blog açarak başladım ve birkaç yazı yayınladıktan sonra koridorda yürüdüğümde muhtemel insanların bana eğlenerek bakıyor olacağını düşündüğümü hatırlıyorum. Çok garip bir duygu yaşıyordum. Fakat sonra düzenli şekilde blog yazmaya devam ettim. Ve hiç kimse ilgileniyor görünmüyordu. Bu benim için önemli bir tecrübeydi. Eğer yalnızca tanınmak ve övülmek için bir blog yazıyorsanız, hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.
Ama blog yazmayı başka nedenlerle yazarsanız, emin olun yararını göreceksiniz. Çünkü blog yazmak sadece ortam hakkında bilgi sahibi yapmaz aynı zaman da sizi çok daha iyi bir iletişimci yapar. Blog yazmak kendi düşüncelerinizi belirginleştirmek için eşsiz bir yoldur. Bu bana gerçekten geleceğe bakmamda büyük katkısı oldu. Önemli ölçüde yazma ve iletişim beceresi kazandırdığı için güçlü bir üstbiliş yeteneği geliştirmiş oldum. Fikirleriniz online gerçek bağlantılar yapmaya olanak sağlar. Sosyal medya bana gerçekte görüşemeyeceğim insanlarla karşılaşma fırsatı verdi. Ve benim için, aynı zamanda kişisel markalaşma ve mesleki gelişim açısından çok yararı dokundu. Geçen yıl iş değiştirme dönemimde işe alacak inşalar ve muhtemel patronlarım özgeçmişime bile bakmadan önce bloğumu okumuşlar. Burada Liderlik ve stratejik yaklaşımlarım hakkında bilgi sahibi olmuşlar. Bu olay iş görüşmelerimde önemli bir diyalog oluşturmuştu.
Tom Catalini ve Boston Güzel Sanatlar Müzesi hakkında
Tom Catalini şu anda Boston Güzel Sanatlar Müzesi’nde, Bilgi Sistemleri ve Teknoloji Hizmetleri’nde Kıdemli Direktör olarak hizmet vermektedir. Öncesinde on yıl boyunca Gallagher Associates’ın Teknoloji Başkan Yardımcılığını yaptı. Catalini günlük işinin dışında, Boston Bilgi Yönetimi Derneği başkanlığı ve e-pazarlama dersinin eğitimini verdiği Boston Üniversitesinde Yardımcı Doçentlik yapıyor.