CRM’de de güvenlik önemli

KoçSistem Pazarlama ve Satış Genel Müdür Yardımcısı Can Barış Öztok ile Türkiye’deki şirketlerin CRM çözümlerine bakışlarını ve bu alanda yaşanan gelişmeleri konuştuk.
 

CRM sistemlerinin güvenliğine Türk şirketler tarafından ne kadar önem veriliyor? Gözleminiz ne yönde?

Cihazların arttığı, kullanımın yaygınlık kazandığı, BT sistemlerinin gittikçe karmaşıklaştığı, erişilebilirlik ve güvenliğin parayla eşdeğer bir hale geldiği günümüz dünyasında, sürekli güncel tutulması gereken hizmetlerin başında da güvenlik hizmetleri geliyor. Güvenlik, gerek sistemlerin sorunsuz çalışması, gerekse kritik bilgilerin şirket dışına çıkmaması için bütünsel değerlendirilmesi gereken bir yaklaşım. Aslında insanların bağışıklık sistemi gibi düşünülebilir. Nasıl ki bağışıklık sistemi, insan vücuduna karşı gelebilecek bir tehdidi önlüyor ve tüm sistemlerin sorunsuzca çalışması için güvenli bir ortam oluşturuyorsa, şirketler için de güvenlik sistemleri bu denli önemli görevler üstleniyor, sorunların ve olası tehditlerin önceden öngörülmesini ve tedbir alınmasını sağlıyor.
Klasik CRM sistemleri şirketlerin kendi alt yapılarında olduğundan sızma ve veri kaybı gibi sorunlarla karşılaşmaları çok olası. Bunun için en doğru yolun bulut hizmetlerini tercih etmek ya da büyük veri merkezleri ile bu hizmetleri dış kaynak modeli ile almak diye düşünüyorum.
Bu doğrultuda KoçSistem olarak, sahip olduğumuz Veri Merkezi, her yıl artan yatırımlarımız, farklı teknoloji ve sistemleri yönetme tecrübemiz ve konusunda uzman insan kaynağımızla, güvenliği hizmet olarak sunma ve profesyonelce ele alma konusunda önemli hizmetler sunuyoruz. İddialı hedeflere sahip olduğumuz güvenlik konusunda, hizmet sayımızı 30’lar seviyesine çekerek uçtan uca tüm güvenlik hizmetlerini paylaşımlı veya dedike olarak sunuyoruz. Bu yaklaşımı yatırımlarımızı ve yetkinliklerimizi sürekli artırdığımızın, bu konuya odaklandığımızın ve sağladığımız diğer hizmetlerimiz gibi profesyonel bir yaklaşım sergilediğimizin göstergesi olarak belirtebiliriz.
Bununla birlikte artık mobil cihazlar hayatımızın bir vazgeçilmezi olduğundan bu alanda da ortaya çıkabilecek mobil cihazlarının çalınması, yanlış kişilerin eline geçmesi ya da mobil cihaz üzerinden yapılabilecek ataklar gibi güvenlik zafiyetlerine karşı mobil cihaz yönetimimiz ile şirketlerin mobil cihazlarının (akıllı telefon, tablet ve el terminali) merkezi/müşteri altyapısında güvenli bir şekilde yönetilmesine, donanım ve yazılım envanterinin takip edilmesine, uygulamalara uzaktan destek verilmesine ve veri güvenliğinin sağlanmasına yönelik verimli bir çözüm sunuyoruz.

CRM sistemlerini geliştirebilmeleri için şirketlere sunduğunuz tavsiyeler neler?

Şirketler için müşteri odaklı yaklaşımla birlikte, mevcut müşterilerini elde tutabilmenin ve daha fazla müşteri kazanabilmenin önemi de her geçen gün artıyor. Diğer taraftan müşterilere ait bilgiler pek çok farklı kanaldan gelirken, kurumların kendi yapılarına ve iş yapış şekillerine uygun CRM uygulamalarına olan ihtiyacı da günden güne önem kazanıyor. Daha başarılı bir müşteri ilişkileri yönetimi için şirketlerin müşteriye eriştiği her alanda, toplanılan verileri bilgiye dönüştürüp fırsatları ve ihtiyaçları daha hızlı bir şekilde ortaya çıkarabilmek gerekiyor. Bu nedenle de şirketler CRM sistemlerini geliştirmek adına kendilerine en uygun ve ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayacak sistemlerin arayışı içine girdiler. Bu doğrultuda şirketler öncelikle uygulamanın şirket kültürüne uygunluğuna dikkat ederek mevcut iş yapış süreçlerini CRM sistemi üzerinde geliştirebilmeli ve hatta CRM sisteminin önerdiği süreçleri de kendi firma süreçlerine uygulayabilmeliler.

1 2Sonraki sayfa

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu