Axalta Boyama Sistemleri CEO’su Charles Shaver iş-anlayışlı bir CIO’nun ve global sistemlerin şirketindeki müşteri beklentilerini karşılamada yardımcı olduğunu söylüyor
Ulaşım ve sanayi sektörünün küresel anlamda boya tedarikçilerinden biri olan Axalta Boyama Sistemleri’nin CEO’su Charles Shaver teknolojinin şirketinde sağladığı faydaları anlatıyor.
CIO: Teknoloji işinizi nasıl değiştiriyor?
Charles Shaver: Axalta 130 ülkede faaliyet gösteren araçlar, elektrik motorları, petrol ve gaz boru hatları gibi ürünler üreten, 120.000’den fazla müşteriye boyama hizmeti sağlayan bir şirket. Gelirimizin de üçte ikisine yakın kısmı ABD dışından geliyor. Teknoloji bize müşterilerimizi takip etmeye ve dünya çapındaki operasyonlarımızı yönetmemizi sağlayan çok önemli bir araç.
Boya, hemen hemen yaptığımız her işin içeriğinde kilit konumda yer alıyor ve bu belki de bizi teknoloji kullanımında diğerlerinden ayıran en önemli özellik. Örneğin yeni nesil otomobillere yeni renkler tasarlamada yardımcı olmak için dokunmatik ekran kullanıyoruz. Müşteriler renkleri karıştırabiliyor, karşılaştırabiliyor ve onların üç boyutlu sanal görüntüler içerisinde araba üzerinde nasıl görüneceğini görebiliyorlar.
Biz küresel müşterilerimizin renkleri eşleştirmesine hızlı bir şekilde yardım etmek için bu teknolojiyi kullanıyoruz. Eğer bir üretici Almanya’da yapılan bir arabada bir renk kullanır ve onu Çin’de yapılan bir arabanın üzerinde taklit etmek isterse biz bunu tek bir tuş ile yapabiliyoruz. Ayrıca teknoloji yeni boyayı eskisiyle karşılaştırma ihtiyacı duyan binlerce araba tamirhanesi müşterilerinin üretkenliği artırıyor.
CIO: IT yeniliği sağlamak için bir CIO hangi niteliklere sahip olmalıdır?
Shaver: CIO’muz Dru Rai teknik bilgisinin yanı sıra işimizi de çok iyi biliyor. Bir CIO, müşterisinin atölyesine girebilmeli ve teknoloji bakış açısıyla müşterisinin neye ihtiyacı olduğunu tam olarak anlamalıdır. Yani IT’nin en üstündeki doğru kişi müşteri beklentilerini karşılayacak teknolojiyi bize sağlaması gerekiyor.
CIO: Bir CEO olarak insanların değişimi benimsemesini nasıl sağlarsınız?
Shaver: 30 yıllık çalışanınıza doğru soruları sorduğunuz zaman, çalışanlarınız bazı şeyleri daha iyi yapmak için neyi değiştirmeleri gerektiğini bilirler. Benim yaklaşımım organizasyonda bulunan derin deneyimlerden faydalanmak oldu böylece alanındaki müdürlerimiz yeni fikirlere destek vermede katkıda bulunmaya başladı. Geçen yıl 4.3 milyar dolar gelir getiren 12.000’in üzerinde çalışanımız ve yaklaşık 120 şirket personelimiz bulunuyor.
CIO: Teknoloji global bir şirketi yönetmenize nasıl yardımcı oldu?
Shaver: İşimizi üç lokasyona böldük: Kuzey Amerika, Avrupa ve Çin. Kuzey Amerika’daki mühendislerimiz uyurken Çin’de mühendisler renk gelişimini yapıyorlar.
Renk veri tabanı ve kimyasal simülasyon sistemlerimiz ile gerçek zamanlı olarak küresel ölçekte boyama kaplamaları üretebiliyoruz. Bütün bu işi yapmak için 400’ün üzerinde uygulamaya sahibiz.
CIO: Teknoloji liderlik tarzınızı nasıl değiştirdi?
Shaver: Geçmişte, aylık satış ve finansal raporları alıyordum şimdi ise işimizin gerçek zamanlı görünümünü sağlayan gösterge panolarımız bulunuyor. Analize daha az zaman harcarken müşteri ve iş yöneticilerimiz ile ise daha fazla zaman geçiriyorum.
Ayrıca, teknoloji idari personele olan bağımlılığı azaltıyor bu yüzden bütün şirkette sadece beş raporlama seviyesine sahibiz. İki tip CEO görüyorum: Bulundukları yere göre bir şeylere sahip oldukları için hiyerarşi ve aylık raporlara tutunmak isteyenler ve işlerinde fark yaratmak için zaman harcamayı tercih eden bizlerinde içine girdiği diğerleri gibi.