2018 yılından bu yana büyüme sürecine devam eden ONEROV, Türkiye’de ve dünyada niş bir pazar olan Field Service Management (FSM) alanında faaliyet gösteriyor. ONEROV tarafından geliştirilen Licrus, geride bıraktığımız beş yıllık süre içerisinde bir saha uygulamaları platformuna dönüşmüş durumda. Licrus aynı süre zarfında Türkiye’de iklimlendirme (HVAC) sektörünün en çok tercih edilen B2B SaaS çözümü oldu. Müşterilerinin süreçlerini iyileştirme konusunda önemli bir rol üstlenen Licrus, aynı zamanda tüketicilerin aldıkları hizmet kalitesini de artırıyor.
Saha Yazılımları alanında faaliyet gösteren birçok firma arasından sıyrılan Licrus, inovasyon ve müşteri odaklı yaklaşımıyla dikkat çekiyor. Şirketin sunduğu yazılımlar, kullanıcıların iş süreçlerini kolaylaştırırken aynı zamanda daha verimli ve etkili sonuçlar elde etmelerini sağlıyor. Licrus platformunda; Satış Sonrası Hizmetler, Servis Yönetimi, İş Gücü Yönetimi, Saha Satış Yönetimi, B2B Sadakat Sistemleri gibi çözümler de yer alıyor. ONEROV’un kurucusu Suat Tuncer ile HVAC sektöründeki başarı hikayesini ve Licrus’un gelecek hedeflerini masaya yatırdık…
ONEROV’dan biraz bahsedebilir misiniz?
ONEROV 2016 yılında ticari faaliyetlerine başlayan ve son beş yıldır büyümeye devam eden genç ve dinamik bir şirket. Faaliyette bulunduğumuz sektörlerde ürünümüzün adı olan Licrus ismiyle daha çok tanınıyoruz. Licrus yüzde yüz bulut temelli ve esas odağı Field Service Management (FSM) olan bir Saha uygulamaları platformu. Türkiye’de 20’ye yakın markada 15 binden fazla kullanıcıyla çalışıyoruz. Neredeyse her ilçede ve mahallede Licrus’u kullanan bir hizmet noktası mutlaka bulabilirsiniz. Türkiye’de ve dünyada hızla büyüyen niş bir pazarda faaliyet gösteriyoruz.
Licrus hangi ihtiyaçlara çözüm sunuyor?
Biz, özellikle üretici veya distribütör firmaların sahada ihtiyaç duydukları servis hizmetlerini ve satış sonrası süreçlerini yönetiyoruz. Ayrıca satış ve satıcı sadakat sistemleri gibi süreçleri de yönetiyoruz. Licrus uygulamaları Türkiye dışında Rusya, İngiltere, Özbekistan ve İran gibi ülkelerde de yeni yeni kullanılıyor. Ayrıca bu yıl Türkiye’nin premium segmentteki büyük otomobil gruplarından birinin de otomobil servis süreçlerini yönetecek olan DMS alanında çalışmalar yapıyoruz. Yani artık otomotiv sektöründe de varız.
Licrus, müşteri deneyimini nasıl geliştiriyor ve işletmeler için ne gibi avantajlar sağlıyor?
Müşterilerimizin mevcut süreçlerini ve var olan kurumsal yapılarını da dikkate alarak bir uyarlama sürecinin sonunda Licrus’u kullandırmaya başlıyoruz. Örneğin, bir son kullanıcı olarak eviniz için klima almak istediğinizde, uygun bir model belirleyip satın alıyorsunuz ve daha sonra yetkili servisin bunu devreye almasıyla kullanmaya başlıyorsunuz. Aslında bu basit görünen sürecin tüm aktörleri Licrus platformunda bir arada etkileşime geçerek çalışıyorlar.
Sizin için uygun klima modelinin belirlenmesi için evinize bir saha ekibi geliyor ve mobil cihazıyla Licrus’u kullanarak uygun modeli belirliyor. Ardından yine Licrus üzerinden siparişiniz oluşturuluyor. Siparişiniz ana dağıtıcı veya doğrudan üreticiye ulaştıktan sonra sevk süreci başlıyor ve klimanız teslim ediliyor. Bu noktada Licrus’un sağladığı çoklu kanal yapılarından (çağrı merkezi, mobil müşteri uygulaması, üretici web sitesi veya e-posta gibi kanallardan) birinden kurulum talebinizi iletiyorsunuz. Sonraki aşamada, bulunduğunuz adrese en yakın ve aldığınız cihaz konusunda uzman olan personele montaj kaydınız iletilerek servis iş emriniz oluşturuluyor. Saha Servis Ekibi kurulum işlemlerini gerçekleştirdikten sonra yine Licrus mobil uygulamasını kullanarak servis iş emrinin basılı veya dijital kopyalarını size anında teslim ederek süreci tamamlıyor. Son olarak üretici, kendisi adına bu servis süreçlerini gerçekleştiren yetkili servisle arasındaki finansal hakediş süreçlerini, ERP sistemlerini de tetikleyerek uçtan uca Licrus üzerinde gerçekleştiriliyor.
Elbette tüm bu sürecin kurgulanmasının en önemli amacı müşteri deneyimini iyileştirmek. Çünkü daha iyi bir servis deneyimi almak isteyen bireysel müşterilerin %65’i ürün satın alırken daha fazla bedel ödemeyi kabul ediyor. Kurumsal müşterilerde ise bu oran %74 düzeyine çıkıyor. Diğer bir deyişle Licrus size izlenebilir ve ölçülebilir servis süreçleri sunarak rakipleriniz karşısında avantajlı konuma geçmenizi sağlıyor.
Licrus, bir işletmenin var olan kurumsal çözümüyle entegrasyonu nasıl sağlıyor? Bu entegrasyon hangi aşamaları kapsıyor?
Licrus temelde ERP sistemlerinin zayıf kaldığı ve kapatamadığı alanlara odaklanıyor. Bu da ERP sistemleri veya müşterilerimizde yer alan diğer kurumsal çözümlerle entegre olarak ortaya daha büyük bir değer çıkmasını sağlıyor. Yurt dışı merkezli en büyük ERP çözümünden Türkiye’de kullanılan yerel ERP sistemlerine kadar geniş bir yelpazede ERP sağlayıcılarıyla entegrasyon sağlamış durumdayız.
Bu başarının arkasında Licrus’un gelişmiş bir yazılım mimarisine sahip olması yatıyor. Geliştirdiğimiz bağımsız entegrasyon adaptörleri sayesinde daha önce hiç ön görülmemiş bir çözümle hızlıca entegre olabiliyoruz. Bazı durumlarda doğrudan müşterimiz kendi IT ekibiyle de bu entegrasyonları tamamlayabiliyor. Entegrasyon aşamalarında özel bir kısıtlamamız bulunmuyor. API ve kural temelli mimarimiz sayesinde müşterilerimizin talep ettiği tüm verileri karşılıklı entegre edebiliyoruz.
Bu nedenle kendimizi sadece ürün geliştiren bir yazılım şirketi olarak görmüyoruz, biz aynı zamanda teknoloji üretiyoruz. Şu anda ürettiğimiz yazılım teknolojisi hem arka plan servisleri hem de ara katmanlarıyla ciddi bir mühendislik ve AR-GE deneyimi içeriyor. Licrus aynı zamanda yapay zeka ve makine öğrenmesi gibi günümüz teknolojilerini de bünyesinde barındıran bir platform. Biz aslında kullanıcılara bir platform sunuyoruz ve bu platformda farklı uygulamalar ve modüller sunabiliyoruz.
Şu anda Türkiye’de hedeflediğimiz sektörler ve müşteri segmenti noktasında Licrus’un doğrudan bir rakibi olmasa da globalde beş büyük çözümü rakip olarak görüyoruz. Rakiplerimizin bir kısmı çözümlerini sonradan Cloud’a dönüştürürken veya Hibrid çalışırken, biz Licrus’u ilk günden itibaren cloud tabanlı bir çözüm olarak tasarladık. Doğuştan bulut tabanlı bir teknolojiye sahip olmanın avantajıyla müşterilerimize farklı lisanslama modelleri sunabiliyoruz. Bu sayede Licrus platformunda müşterilerimiz, kendi yazılım geliştirme ekiplerini sürece dahil ederek özel geliştirmelerini yapabilirler. Aynı zamanda Licrus’un sektörel güncellemelerini ve çekirdek güncellemelerini de alt katmanlarda almaya devam edebiliyorlar.
ONEROV olarak gelecek planlarınızda neler var?
Şu anda Türkiye’de iki farklı lokasyonda faaliyet gösteriyoruz. İstanbul’da merkez ofisimiz, Sakarya Üniversitesi’ndeki Teknokent’te de AR-GE ofisimiz bulunuyor. AR-GE ofisimizde çeşitli projeler üzerinde çalışıyor ve AR-GE çıktıları üretiyoruz. Bu yıl, Licrus platformu içerisinde yer alacak yeni uygulamaları da yayına almayı hedefliyoruz. Ayrıca, İngiltere’de yeni bir satış ofisi açma hedefimiz bulunuyor. Bu adımla, İngiltere pazarında daha etkin olmayı amaçlıyoruz.
Bir sonraki hedef pazarımızın Kuzey Amerika olduğunu söyleyebilirim ve orada geliştirdiğimiz yazılımları sunmayı planlıyoruz. Hedeflerimiz arasında, 2025 yılına kadar dünya genelinde yedi farklı coğrafi bölgede yaygınlaşmak ve bir partner ağı oluşturmak da var. Bu partner ağıyla iklimlendirme, otomotiv ve enerji sektörlerinde uygulamalarımızın kullanımını yaygınlaştırmayı amaçlıyoruz.
ONEROV olarak, farklı ve niş alanlara odaklanmak bizi mutlu ediyor. Yakın gelecekte, yazılım şirketleri için yeni bir ara ürün geliştireceğimizi de belirtmek isterim. Bu ürün, yazılım şirketlerinin kendi ürünlerini, Licrus’un sunduğu platform avantajlarıyla birleştirmesini ve teknolojik olarak daha güçlü hale gelmelerine yardımcı olacak yeni bir yaklaşım içeriyor. Bu açıdan, ONEROV olarak sadece kullanıcıları hedeflemiyoruz, aynı zamanda yazılım şirketlerini de yeni dönemde hedefleyeceğiz. Bu, geliştirdiğimiz teknolojilerin ortak bir değer üretmesi açısından önemli bir aşama olarak önümüzde duruyor.