Related Digital Group, geçtiğimiz yıl içerisinde gerçekleştirdiği dönüşüm ile yurt dışı pazarlarda daha aktif olmaya başlayacak.
Türkiye’de en çok konuştuğumuz konuların başında bilişim ihracatı geliyor. Geçtiğimiz ay düzenlenen Türkiye İhracat Zirvesi kapsamında da konu birçok panelde ve oturumda konuşuldu. İhracat kalemleri arasında yazılım, donanım, servis ve katma değerli hizmetler olarak farklı alanlarda bilişim teknolojilerini görmek mümkün. Ancak bu alandaki çalışmaların artması gerekiyor. Related Digital Group bu alandaki ilginç örneklerden biri. Teknoloji ihracatı konusunda şimdilerde bir dönüşüm yaşayan Related Digital Group kurucu ortağı Selin Billi, Related Digital Group’un kuruluş öyküsünü şöyle anlatıyor; “Related Digital Group’un ilk ve öncü şirketi olan euromessage, 1999 senesinde bir e-mail servis sağlayıcısı olarak kuruldu. Kuruluşundan sonraki yıllarda pazarın dinamizmine ayak uydurarak, önce çok kanallı pazarlama teknolojileri ve servisleri veren bir şirkete daha sonra da veriye dayalı pazarlama otomasyonu platformuna (Related Marketing Platform) sahip, büyük bir dijital gruba dönüştü. Bugün dijital alanda teknolojiden tasarıma, stratejiden, operasyona kadar her türlü hizmeti veren Related Digital Group olarak, tüm dijital pazarlama servislerimizi konusunda uzman ekiplerimizin danışmanlığı çerçevesinde sunuyoruz.”
Selin Billi, bu alanda hizmet sağlayan diğer çözüm ortaklarından farklarını ise şu şekilde anlatıyor: “Bizi rakiplerimizden ayıran en önemli özelliğimiz üstün teknolojimiz. Kurulduğumuz ilk günden bu yana özellikle teknoloji tarafında, ya en iyisini yapmaya ya da alanında en iyisi ile çalışmayı tercih ettik. Şirket satın almalarıyla da yapımızı ve hizmetlerimizi güçlendirdik. Related Marketing Cloud (Pazarlama Bulutu) platformunun veri tarafını örneğin, içimizde oluşturmak yerine, bu işi Türkiye’de en iyi yapan visilabs şirketini satın alarak gerçekleştirdik. Daha sonra sosyal medya tarafındaki hizmetlerimizi genişletmek hedefiyle semanticum teknoloji şirketini satın aldık. Satın aldığımız tüm şirketleri kendi yapılarını bozmadan içimize entegre ediyor ve global hedefimize hizmet edecek şekilde yeniden şekillendiriyoruz.”
Bilişim ihracatı ile ilgili yaptıkları çalışmalar konusunda Billi şöyle diyor: “150 üzerinde çalışanı, 15 ülkeye yayılmış müşteri portföyü ve global markaları ile Related Digital’in artık bir dünya markası olma zamanı geldi. Son bir kaç senedir zaten bunun hazırlıklarını yapmaktaydık. Hamburg ve Dubai’de kurduğumuz uydu ofisler ile Avrupa ve Orta Doğu’nun önce bir fotoğrafını çektik. Az müşteri alıp, önce bu bölgelerin çalışma kültürlerini anlamaya çalıştık. Gerçekten iş yapış biçimleri arasında cok farklılık olduğunu gördük. Tüm bu farklılıklar göz önüne alınarak, hem globalde, hem de Türkiye’de tüm yapılanmamız değişti. En büyük adım olarak Londra ofisini kurduk. Bu ofisin ileride Genel Müdürlük olma ihtimali de büyük. Hem Avrupa hem de ABD’ye buradan servis verebiliyor olmak çok büyük bir avantaj.”
Bilişim ihracatı konusunda farklı ülkelere açılımı hızlandıran Related Group aynı zamanda teknoloji platformalarını da bir çatı altında toplayarak müşterilere daha kolay bir yönetim sunmaya başlamış. Billi yeni platformları Related Marketing Cloud hakkında şöyle diyor: “Sadece yapılanmamızda değil sunduğumuz servislerde de çok önemli adımlar attık. İçimizde bulundurduğumuz teknolojilerimizi birleştirerek Related Marketing Cloud Platformunu yarattık. Günümüzde veri yönetimi, kampanya yönetimi, sosyal medya dinleme ya da kampanya ölçümleme olsun, hemen hemen tüm pazarlama aktivitelerini hayata geçirmek için farklı bir teknolojik platform kullanılmak zorunda. Bu da pazarlama aktivitelerinin birbirinden kopuk bir şekilde yapılmasına neden oluyor ve verimliliği düşürüyor. İşte tam bu noktada günümüzün modern pazarlamacılarının hayatını kolaylaştırabilmek için, zaten halihazırda portfoyümüzde var olan birçok teknolojiyi tek bir platformda bir araya getirdik. İlk etapta öncü markalarımız olan euromessage, visilabs platformlarını Related Marketing Cloud (RMC) platformunda birleştirdik. Şu anda da sosyal medya platformumuz semanticum’un birleştirilmesi için çalışmalara başladık. RMC ile kurumlar nerdeyse tüm pazarlama aktivitelerini tek yerden yapabilir hale geldiler. Bu platformun en yenilikçi özelliği ise tüm kanalları kullanarak uzun süreçli pazarlama kurgularının oluşturulabilmesi. Müşteri deneyiminin en önemli kıstası olan, veriye dayalı pazarlama otomasyonu dediğimiz bu özellik şu anda dijital pazarlamanın en önemli rekabet unsuru haline gelmiş durumda. 2017 senesinde kurumlar arasındaki rekabet en iyi müşteri deneyimini kimin yaratabildiği konusunda olacak. RMC platformunu kullanan markalar, kesintisiz müşteri deneyimi yaratımında rakipleri karşısında fark yaratabilmesi için gerekli olan tüm araçları tek bir yerde bulabilecekler.”
Kişisel Verilerin Korunmasına Hazırlıklıyız
Selin Billi, geçtiğimiz aylarda yürürlüğe giren kişisel verilerin korunması kanununun firmalara farklı yükümlülükler getirdiğini belirterek şöyle diyor: “Related Digital Group olarak uzun yıllardır global markalara da hizmet veriyoruz ve yurtdışında bir çok ülkede bu gibi kanunlar çok uzun zamandır var. Dolayısıyla zaten bu konuda çok hazırlıklı ve bilgiliyiz. Geçtiğimiz dönem bu konuda hemen hemen hiçbir yeni teknolojik yatırım yapmak zorunda kalmadık. Sadece SMS ‘opt-out’ Türkiye’ye has bir şekilde çözüldüğü için, orada ufak bir yenilik yaptık ve müşterilerimizin sistemi kullanırken hata yapmamaları için platformumuza uyarılar ekledik. Bunun dışında müşterilerimize elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalıştık. Bu konuda seminer ve webinar düzenledik. Müşteri birimlerimiz sorular ile en ince detayına kadar ilgilenmek için özveriyle çalıştı.”
Murat Yıldız