Türkiye’deki şirketlerin internette var olma ihtiyacını fark edip Türkiye pazarına giren STRATO CEO’su Dr. Christian Böing, “Şirketlerin yarısından fazlası profesyonel hosting hizmeti almayı planlıyor.” dedi.
Atilla Mede
Artık şirketler için piyasada büyümenin bir şartı da internette var olmak. Profosyonel bir websitesi ile müşteri kitlesine ulaşmak sadece büyük çaplı şirketlerin ayrıcalığı olmaktan çoktan çıktı. Orta ve küçük ölçekli işletmeler de online kalma gerekliliğinin farkında. Hatta ticarete atılan ev kadınları ve girişimci gençler için bile ilk adım iyi bir websitesine sahip olmak. Bunların yanında şahsi hobi siteleri, blog ve haber sitelerinin mantar gibi çoğalmasına bakılırsa Türkiye hosting pazarı büyük bir iştahla büyüyor. İşte bu büyüme dünya devi hosting markalarının da dikkatini çekmiş görünüyor. Bunlardan biri de Almaya’nın önemli hosting sağlayıcı firmalarından Strato. Birçok farklı ülkede faaliyetlerine devam eden yakın zamanda Türkiye pazarına giriş yapan firmanın CEO’su Dr. Christian Böing ile burada geçen altı ayını ve hizmetlerini konuştuk.
STRATO Türkiye’deki ilk altı ayını nasıl geçirdi?
Türkiye piyasasına çok başarılı bir giriş yaptık, hatta beklentilerimizin bile üzerinde bir başlangıç oldu diyebiliriz. Türk şirketleri hızla büyümeye devam ettiğinden, internette olma ihtiyaçları da o oranda artıyor. Geniş ürün portföyümüzle ihtiyaçlara en iyi şekilde cevap verebiliyoruz. Türkiye’de kullanıcılar binlerce ‘ .com’ alan adını çoktan STRATO’da kaydettirdi.
En çok hangi ürün gruplarına talep var?
Hosting paketlerimize ve sanal sunucularımıza talep büyük. Bu iki ürün grubumuz şu an Türkiye’deki satışlarımızın üçte ikisini oluşturuyor. Türk pazarının Alman kalitesinde ve yüksek güvenlik standartlarında hizmetlere büyük ilgi ve ihtiyaç duyduğunu her gün daha net deneyimliyoruz.
Web hizmetleri arttıkça veri güvenliği daha önemli hale geliyor. Sizin bu konudaki önlemleriniz neler?
Almanya’da kendi bilgi işlem merkezlerimizi işletiyoruz. Güvenlik konusunda en önemli farklılığımız bu diyebiliriz. Bitkom ve KPMG’nin yürüttüğü bir Bulut Bilişim çalışmasında da gösterildiği üzere, Almanya’da uygulanan katı veri güvenliği politikalarına güvenen Avrupa kullanıcıları dâhil birçok kullanıcı, sunucularını Almanya’da barındırmayı tercih ediyor.
Türkiye pazarında Strato’yu rakiplerinden farklı kılan ne gibi çözümler sunuyor?
Rekabette bizi farklı kılan, ürünlerimizin ve hizmetlerimizin ISO 27001 Sertifikasına sahip olması. Bu ISO standardı, güvenlik süreçlerimizin ve uygunluğunun her yıl sıkı bir denetimden geçtiğini temin ediyor. Ayrıca, müşteri hizmetleri, IT ürünleri ve internet hizmetleri geliştirme ve satışını denetleyen ISO 9001 Sertifikasına da sahibiz. Bunun yanı sıra uzun yıllardır Intel gibi IT sektörünün liderleriyle işbirliği yapıyoruz. Hosting platformumuz çok stabil ve maliyet etkin olduğundan, rakiplerimizden
daha yüksek performans, web alanı, e-mail alanı ve bant genişliği sunabiliyoruz. Bulut depolama ürünümüz HiDrive, rakiplerimizin kolay yarışamayacağı bir diğer ürün. HiDrive, Avrupa piyasasında oldukça başarılı; gizliliğe önem veren müşterilerimiz verilerinin yalnızca Almanya’da depolanmasını isteyebiliyor.
Türkiye operasyonlarını nereden ve kaç kişilik bir ekiple yönetiyorsunuz. Burada bir ofisiniz var mı?
Berlin merkezimizde bir Türkiye departmanımız var. Bu, uzun yıllardır hizmet sunduğumuz Hollanda ve İspanya pazarlarında da çok başarılı olan kurumsal stratejimiz. Müşterilerimize daha hızlı cevap verebilmek adına merkezi bir ofisten yanayız. Tüm çalışanlarımız aynı binada olduğundan, iletişim bariyerleriyle karşılaşmıyoruz. Uluslararası İlişkiler Departmanımızdaki Türk çalışanlarımızın yanı sıra, Müşteri Hizmetleri Departmanımızda çalışan uzman Türk temsilcilerimiz her daim müşterilerimizin hizmetinde. STRATO’da bugün 500’ün üzerinde çalışanımız var.
Veri merkezinde ve hosting yönetiminizde kullanılan teknoloji altyapısı / donanım hakkında bilgi verebilir misiniz?
Tam yedekli güç tedarik sistemine sahip kendi bilgi işlem merkezlerimizde bulunan tek bir platformdan milyonlarca internet sitesine hosting hizmeti sunuyoruz. Kısaca açıklayacak olursak, hosting platformumuz, kümeli bir tasarım kullanıyor, yani depolama, veri tabanları ve sunucularımız farklı donanım kümelerinde çalışıyor ve bir nodda hata olması halinde diğer nod devreye giriyor.
Bunun müşterilerinize getirisi ne oluyor?
Böylece, tek bir makine ağır yük altında olsa dahi internet siteniz kullanım dışı kalmıyor çünkü diğer bir makine derhal devreye girmiş oluyor. Hosting müşterilerimiz, web alanları ve veri tabanlarının tam otomatik yedeklerinin alınmasından da oldukça memnunlar. Tüm müşterilerimiz, geçmiş haftaların dosyalarını geri çağırıp, yükleyebiliyor.
Hosting sektöründe kullanıcıların önemsediği kriterlerden biri de satış sonrası destek. STRATO olarak kullanıcılarınıza nasıl bir destek hizmeti sunuyorsunuz?
E-mail desteğimiz mevcut. Müşterilerimiz sorularını e-mail ile Türk müşteri temsilcilerimize gönderebilir; temsilcilerimiz müşterilerimizin sorularını en yetkin ve hızlı şekilde cevaplandıracaktır. Elbette bazı durumlarda müşterilerimizi aramamız da gerekebilir. Böyle bir e-mail talebi almamız halinde, derhal müşterilerimizi geri aramaktayız. Ayrıca, kullanıcılarımızın sık sorulan birçok soruya cevap bulabilecekleri ya da referans kılavuzu olarak kullanabilecekleri, kapsamlı bir Türkçe SSS Merkezimiz var.
Önümüzdeki dönemlerde gerçekleştirmeyi planladığınız projeler neler?
Yalnızca 6 aydır Türk piyasasında olmamıza rağmen, Türk kullanıcılarından çok sıcak bir ilgi gördük. Şüphesiz Türkiye’deki yatırımlarımıza devam edeceğiz. Bulut depolama ürünümüz HiDrive ve websitesi kurma aracımız Hazır Websitesi için sadık bir müşteri tabanı oluşturmak istiyoruz. Uzun yıllardır dünya çapında mevcut bir hosting şirketi olarak gelişmiş teknolojimizi ve uzmanlığımızı Türk kullanıcılarıyla paylaşmak istiyoruz.
Önemli 3 kriter; Türkçe destek, güvenlik, fiyat
Türkiye’ye yönelik yaptığınız özel bir hosting pazar araştırmanız var mı, varsa bu verileri bizimle paylaşır mısınız?
Toluna Anket Ajansıyla Türk piyasasına yönelik kapsamlı bir anket çalışması yürüttük ve Türkiye’de hosting ürünleriyle ilgilenen çok fazla internet kullanıcısı olduğunu tespit ettik. Katılımcıların %54’ü, e-mail iletişimleri için hosting hizmetinden faydalanırken, %53’ü şu an ücretsiz hosting hizmeti kullanıyor ancak yakın zamanda profesyonel hosting hizmeti almayı düşünüyor. Katılımcıların %90’ı için en önemli üç kriter; hosting hizmetinin fiyatı, Türkçe destek ve veri güvenliği. Uygun fiyatlarımız, Türkçe dilinde sunulan komple ürün portföyümüz, uzman Türkçe desteğimiz ve Alman standartlarında veri güvenliğimizle şüphesiz Türk hosting kullanıcıları için en iyi teklifi sunuyoruz.